Søgning på: danskere i verden. Resultater: 16681 til 16700 af 47039
-
need help.
Forumindlæghej. jeg skal lave en fremlæggelse om KUL? og det går fint indtil der kom to underlige spørgsmål: udvinding - arbejdet med at få fat i resursen - (skaffe/dyrke) altså hvordan skaffer man kul? forekomster - hvor finder man resursen - her ville jeg sige i hele verden. men hvor henne er det oplagt ... -
Nadveren, hjælp
ForumindlægDen kristne gudstjeneste voksede frem af det nadvermåltid, som man hver søndag (Jesu opstandelsesdag) mødtes til. Nadveren har stadig en betydelig placering i de fleste kirkesamfund verden over. Men vigtige dele af gudstjenesten er ligeledes bønnen (f.eks. Fadervor) og prædikenen. Nogler d... -
Romantikken og romantik idag
Forumindlægjeg har fået denne opgave: "Romantik Du skal skrive en kronik, hvori du gør rede for og sammenligner opfattelsen af romantik i henholdsvis Litteraturens veje og reklamernes verden. Du skal herefter diskutere, i hvilket omfang den romantiske periode har sat sig spor i det moderne menneskes br... -
HJÆLP!!!
Forumindlægjeg har fået denne opgave: "Romantik Du skal skrive en kronik, hvori du gør rede for og sammenligner opfattelsen af romantik i henholdsvis Litteraturens veje og reklamernes verden. Du skal herefter diskutere, i hvilket omfang den romantiske periode har sat sig spor i det moderne menneskes br... -
Projektopgave. Hjælp!
ForumindlægHej. jeg skal snart i gang med med min projektopgave. Desværre kan jeg ikke rigtigt komme på et godt underemne til :" verden omkring os" Jeg har tænkt på måske at tage slavehandel, men jeg kan ikke lige se hvilket produkt jeg kan lave til det emne. Er der ikke nogen der kan hjælpe mig m... -
Plance/dias/ Hvad skal det være.
ForumindlægHej vi er 4 personer som gerne vil have lidt hjælp. Vi er ved at være færdige med teksten til vores projekt opgave men vil godt have lidt hjælp til fremlæggelsen vi kunne godt tænke os noget nyt i stedet for et kedeligt billdedias show er der nogle som har nogle ideer vi har om unge i verden om h... -
Laktose intolerance
ForumindlægHej Jeg skal finde artiklen, der viser den procentvise fordeling i verden, der har Laktose intolerance. Jeg har fundet den her i wikipedia under "Lactose intolerance by group": http://en.wikipedia.org/wiki/Lactose_intolerance Men Wikipedia tror jeg ikke min lærer acceptere. Nogen der ... -
Grønland...
ForumindlægVi har i vores skole i Århus fået at vide at vi skal skrive om grønland og dens klima og hvad der ville ske hvis isen smelter. Vi har fået udleveret følgende spørgsmål '' Hvorfor er Grønlandsis så betydningsfuld for klimaet & verden?''. Jeg sætter pris på hvis nogen kan hjælpe... -
USA's forhold til vietnam i dag?
ForumindlægHejsa, Er der nogle der har nogle tips til hvilke teorier jeg kan komme ind på hvis dette emne skal belyses? Har selv tænkt på følgende: Vietnam er et kommunistisk styrer. De har stor økonomisk vækst, og har et idealistisk samfund. USA er unipolære i vores verden osv. Men er der nogen der kan for... -
Antikke Grækenland - SRP hjælp!!!!
ForumindlægJeg står i en situation i SRP, hvor jeg skal "diskuter den antikke græske verdens betydning for vore dages videnskab og samfund" Jeg har tænkt lidt over komme ind på emner som demokratiet. Er der nogle som har andre forslag, og evt. nogle links som kan hjælpe mig, det må også meget ge... -
Optagelse.dk - Kvote 2?
ForumindlægMan kan vælge følgende indepå Optagelse.dk: Stand by: Jeg ønsker at ansøge om en standby plads Ja Nej Tilsagn: Jeg har tilsagn fra optagelsen i 2010 (Husk at vedlægge dokumentation) Ja Nej Har du en adgangsgivende eksamen: Ja Nej Hvor i al verden vælger man, at man vil søge gennem Kvote 2? -
Formulering
ForumindlægHej :) Jeg er ved at rette en gammel aflevering igennem hvor jeg har besluttet mig for at omformulere denne sætning: I den verden vi kender i dag spiller medierne efterhånden en kæmpe rolle i vores samfund, og medierne har bragt en masse ting med sig. Men jeg kan simpelthen ikke finde på noget... -
Drikkeressourcer
ForumindlægVerdens fordeling af drikkevandsressourcer og konsekvenser deraf. Nogen der kender/eller kan finde frem til nogle brugbare sider i forhold til overstående spørgsmål? <p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;line-height: normal"></o:p> -
Overgangsfasen
ForumindlægKan nogen (kort) beskrive de tre overgangsfaser. Det her er hvad jeg har lavet. 1) Udskillelsesfase Fjernes fra sin normale verden. 2) Liminalfase Hverken barn eller voksen. Der man er usikker. 3) Inkorporationsfase Man finder sig til rette. Finder sin identitet. Ny status. -
National identitet
ForumindlægHej allesammen, jeg skriver i øjeblikket en lille rapport om national identitet. Og jeg ville gerne høre jeres meninger om nogle synspunkter. Er nationalitet egentlig stadig relevant? eller er vi, da vi lever i en global verden, ved at miste vores egen kultur? Hvad forbinder i med nationalitet... -
Fogh bag facaden/De levende billeders dramaturgi bind to
ForumindlægEr der nogen, som tilfældigvis ejer bogen "De levende billeders dramaturgi" (bind 2) som kan fortælle mig, hvad der står i den om dokumentaren "Fogh bag facaden"?:) Jeg har forgæves forsøgt at købe bogen som e-bog! Det ville være verdens største hjælp, hvis nogen ville skriv... -
Hjælp til matematik!
ForumindlægHej jeg har nogle problemer med disse to spørgsmål.. 1) Verdens største diamant har en vægt på 84,37 karat. Giv en vurdering af diameteren. 2) En person har to diamanter. Den ene diamants diameter er 20 % større end den anden diamant. Hvor mange procent vejer den store diamant mere end den lill... -
Sammenligninger
ForumindlægDet her er da ikke en sammenligning?: "Det var denne aftale, som langt de fleste af verdens lande, rige som fattige, store som små, støttede den sidste nat i København" Er det her en sammenligning?: "Jeg møder amerikanere, der tror vi er socialister, fordi skatten er høj, og fra... -
Jeres mening?
ForumindlægHej SP :) Hvad er jeres mening om demokrati i Danmark og i resten af verden? Syntes i det er den bedste styreform? Hvis ikke hvilken så? Er der noget der kan blive bedre ved demokratiet? Bare skriv jeres meninger, holdninger og synspunkter til spørgsmålene eller find selv på nogle, og bare hvad... -
Hjælp til sætning
ForumindlægVi lærer om korelatet es og da(r) i tysk grammatik for tiden, men jeg er stødt på da(r)-præposition + infinitiv sætning: Verden skulle satse mere på at passe på miljøet: Die Welt sollte mehr darauf, die Umwelt aufzusetzen. Er det korrekt oversat? Tak på forhånd.
