Studievejledning

Teoriprøve til bil

09. april 2014 af esther1375 (Slettet)

Jeg har lige været til teoriprøve, og dumpede med 7 fejl, i de prøver jeg har fået af min køreskole har de brugt nogle helt andre udtryk end de har brugt i politiets prøve, så blev ret forvirret da jeg ikke anede halvdelen af hvad der foregik, er der nogle andre der har været ude for det samme? 
Også vil jeg høre om der er nogen der ved om man kan få advide hvad for nogle fejl man har lavet, eller om man i princippet kan gå op til den samme prøve og lave de samme fejl igen? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. april 2014 af MaibritG

Da jeg i sin tid tog kørekort, var lysbillederne naturligvis ikke identiske med dem, jeg gennemgik i teoriundervisningen, men de havde samme opbygning. Du får ikke at vide hvilke fejl, du har lavet, så ja, du kan i princippe risikere at komme til den samme prøve.

Mit råd er, at du simpelthen må øve dig noget mere. Evt. find nogle af de teoriprøver, man kan øve sig på online.
 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. april 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

da jeg tog kørekort, for mange år siden, så var der noget teori man skulle lære. Dernæst kom der noget, "hør og forstå"-teknik, som man skulle lære. Vi brugte en del undervisningstid på at få at vide hvad forskellem mellem "opmærksom på" og "særligt opmærksom på" betød for hvad vi skulle svare. Der var mange andre sproglige finurligheder vi også skulle lære. Det er måske det som mangler?

Da jeg var helt ung tog jeg kørekort til traktor, der var teoriprøven mundtlig. Man skulle kunne det hele og vi kom vist i gennem hele pensum til prøven. Fejl kunne man principielt ikke bestå med... Men remserne, dem kunne man bare (-:

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Teoriprøve til bil

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.