Dansk

Side 2 - Eksamen skriftlig dansk HJÆLP!!!

Brugbart svar (0)

Svar #21
20. juni 2014 af sura1991

Det er ikke noget problem. Skal bare have lov til at tage den om igen. :)


Brugbart svar (0)

Svar #22
20. juni 2014 af cornpop (Slettet)

Du kan altså ikke tage din eksamen om, fordi den trækker ned i dit snit. Det er rigtigt, at du kan læse dansk op som GSK, men det påvirker IKKE dit samlede gennemsnit, som er låst, når du får huen på. 


Brugbart svar (0)

Svar #23
20. juni 2014 af cornpop (Slettet)

Sorry, kan se du ikke afslutter i år. Så er jeg ikke klar over, om det er muligt. 


Brugbart svar (0)

Svar #24
20. juni 2014 af swampendk (Slettet)

Jeg har lige været inde og snakke min studievejleder her for 10 min siden, og han siger at reglerne er lige blevet lavet om i år, så det kan godt lade sig gøre. I hvert fald på en HF.


Brugbart svar (0)

Svar #25
20. juni 2014 af sura1991

Jeg er meget bevidst om mit snit. 00 trækker mig meget ned i snit. Jeg kender desværre rigtig mange som har gået på gymnaniset eller HF og lukket sit bevis med dårligt snit uden at vide at man kan tage fagene om. Selv hvis man har bestået faget kan man tage det om hvis man er utilfreds med karakter - men så får man ikke SU for det.


Brugbart svar (0)

Svar #26
20. juni 2014 af cornpop (Slettet)

Det var da dejligt og ja, jeg kender ALT det med at skulle opnå et latterligt højt snit :-) Held og lykke med den nye eksamen så!


Brugbart svar (0)

Svar #27
21. juni 2014 af strideida (Slettet)

Ja, er der også nogen der vil læse min opgave igennem? :-) Skrev opgave 1. (analyserende oplæg) Har bare brug for lidt feedback. 


Brugbart svar (0)

Svar #28
21. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)

Jeg vil da gerne læse din opgave igennem.


Brugbart svar (0)

Svar #29
21. juni 2014 af strideida (Slettet)

Ej hvor dejligt! 


Brugbart svar (0)

Svar #30
21. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)

Tip: Så skal du lige smide den op her ;)


Brugbart svar (0)

Svar #31
21. juni 2014 af strideida (Slettet)

Haha, ja det er smart ;) det troede jeg at eg havde gjort. Den kommer igen


Brugbart svar (0)

Svar #32
21. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)

Bare mig der var blind. Kigger lige på den.


Brugbart svar (0)

Svar #33
21. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)

Hvad fik du for den hvis jeg må spørge ?


Brugbart svar (0)

Svar #34
21. juni 2014 af strideida (Slettet)

Har ikke fået karakter endnu.....


Brugbart svar (0)

Svar #35
21. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)

Jeg synes du har skrevet en utroligt velformuleret opgave. Du har rimeligt godt fat om de danskfaglige termer, selvom det er temmelig tyndt med den tekstuelle analyse hvad angår analysetekniske begreber.

Du bruger udtryk som redundans og henviser til eventyrtendenser - det er lidt upassende for tekstgenren type, og du kunne godt være kommet mere ind på facework, samarbejds-og høflighedsprincip samt have være mere kortfattet i dine pointer.

Alt i alt bliver din opgave meget skiftende imellem de taksonomiske niveauer - det redegørende, vurderende og analyserende plan - og du arbejder ikke først adskillende, dernæst samlende. Du lader tingene være meget adskilt, for du får ikke rigtigt samlet op. Samlet er der nok for stor vægt på det redegørende.

Jeg vil umiddelbart sige at du har fortjent et 7-tal uden at jeg overhovedet er lærer, men baseret på de andre opgaver jeg har læst fra denne eksamen (jeg tog også selv min Dansk A oppe på skolen i Svendborg og har læst et par af de andre elevers opgaver - valgte selv at skrive om de to samfundsdebattører).

Men det var bare mine 5 cents. Håber du har fået en god karakter, for det synes jeg opgaven har fortjent.


Brugbart svar (0)

Svar #36
21. juni 2014 af strideida (Slettet)

Men jeg har ikke været den mest aktive elev i år, og det er vidst d. 3 stil jeg skriver på Dansk A, så jeg er lidt på bar bund i forhold til om den er "lavet korrekt", eller hvad man siger..


Brugbart svar (0)

Svar #37
21. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)

Du kan se dine karakterer på Ludus. De blev lagt op på skolen i går eftermiddags.


Brugbart svar (0)

Svar #38
21. juni 2014 af strideida (Slettet)

Mange tak for den gode feedback! Jeg håber inderligt på et syv-tal, men havde godt på fornemmelsen at den nok ikke toppede helt. Jeg tager de kloge ord til efterretning! :-)


Brugbart svar (0)

Svar #39
21. juni 2014 af strideida (Slettet)

Gud ja! Jeg fik sgu 10 for den! 


Brugbart svar (0)

Svar #40
21. juni 2014 af Christianiversen2 (Slettet)

Fedt. Tillykke ! Så er det nok bare de sidste småting der lige manglede. Samt at den var liiiige lang nok. Vi må have siddet i samme lokale. Jeg skrev i hånden, men afleverede kun 6 sider. Du har skrevet næsten 5 normalsider.

Men tillykke !


Der er 41 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.