Matematik

Matematik eksamen Mundtlig

04. juni 2014 af Hansihh (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej

Har lige været til Matematik mundtlig eksamen, hvori min lærer og censor var dårlige til at vurderer/give karakterer.

Hvorfor?

Eksamenen hændte således, at man skulle have en makker, dvs. en gruppe, der bestårer af 2 elever. Vi startede eksamenen og det gik godt, (specielt med mig) det mente både jeg og min makker. Jeg svarede/sagde ikke nogle fejl, det mente både censoren og læren. Men da vi blev færdige, skulle vi ud, for at lade læren og censoren vurdere os og give os karakter (individuelt), imens vi var ude af lokalet og ventede sagde min makker til mig at jeg får sikkert 7 eller 10, og sagde om ham selv at han får 00 eller 02. Dernæst kaldte de på os, vi indtrådte eksamens lokale, de mente at jeg sagde meget uden at sige nogle fejl, og hvad angår min makker sagde han ikke meget men skrev på papiret, det mente de ihverfald. Jeg havde min bærbar med og brugte den til at illustrere diagrammer, min makker havde ikke nogle bærbar, derfor brugte han et A4 papir og skrev med blyant, de sagde at jeg skrev ikke så meget på papir, og at det jeg lavde på programmet ''paint'' (jeg illustrerede en cylinder med målene) gældte ikke ''man skal kun bruge xcel'' sagde de, læren sagde ikke det mindste om det, hvor skulle jeg så vide det fra?. De mente at vi begge burde FÅ 02, jeg blev så chokeret at jeg bare blev ved med at nikke.

Jeg fik endda feber efter at jeg havde eksamen pga. chokket (er stadig syg). Efter cirka 5 timer kom chokket over, og jeg tænkte, hvorfor sagde jeg ikke noget? Hvorfor argumenterede/spurgte jeg ikke?

Jeg har sendt læren en mail men hun svarer ikke!! Tænker på at klage over dem til kommunen (kan man det) det ved jeg ikke!!!

Hvad skal jeg gøre, hjælp mig, skal til HTX og det virkelig pinligt at have sådan en karakter under mit navn....

Håber jeg får hjælp


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juni 2014 af Matematikhjælpdk (Slettet)

Hvis du på forhånd ikke er blevet orienteret om at man skal bruge Excel er det en fejl - kan godt forstå din frustration, du kan læse om klagemulighed her:

https://www.risbjergskolen.skoleintra.dk/Infoweb/indhold/Information/Afgangsprøverne/Om%20klager%20over%20prøver.doc

...men tag det ikke for tungt selvom det er træls - det er karaktererne i HTX der kommer til at tælle

Svar #2
04. juni 2014 af Hansihh (Slettet)

Tak for din hjælp. Linken virker ikke, når jeg trykker på den skrives der ''page not found''


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. juni 2014 af Matematikhjælpdk (Slettet)

Beklager at jeg ikke kan lave det til et aktivt link (skriver på en ipad) men det burde virke: https://www.risbjergskolen.skoleintra.dk/Infoweb/indhold/Information/Afgangsprøverne/Om%20klager%20over%20prøver.doc

Skriv et svar til: Matematik eksamen Mundtlig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.