Dansk

Analyse og personkarakteristik af Hans og Grete

16. juni 2014 af detnat15 (Slettet) - Niveau: 8. klasse
Jeg skal op til en mundtlig dansk prøve her på onsdag og jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp!

Jeg har trukket, eventyr, og arbejder med eventyret Hans og Grete. Jeg er egentlig bare blevet i tvivl om hvordan jeg kan analysere Hans og Grete. Kan jeg kan godt analysere ud for aktantmodellen? Og skal man gå meget i dybden med en personkarakteristik? Eller bare skrive noget om den enkelte person?

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. juni 2014 af bluesky11 (Slettet)

Du kan i hvert fald bruge den her som en starter:

http://www.e-kjaer.dk/laerer/a_eventyr.htm

Du bestemmer selv, hvad du vil fordybe dig mest i. Nu har jeg selvfølgelig ikke set din synopse, men hvis jeg var dig, ville jeg vælge kun at lave personkarakteristik af Hans, Grete og den onde heks, eftersom det er de tre, der spiller størst rolle og ikke bi-personer som moderen. Samtidig med at jeg fokuserede på de tre personer, ville jeg dykke tættere på det indre ved de tre og ikke tænke så meget på at beskrive det ydre.

Held og lykke med eksamen :)


Svar #2
16. juni 2014 af detnat15 (Slettet)

Mange tak! Kan helt klart bruge hjælpen :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
26. september 2017 af saywan

#0 Jeg skal op til en mundtlig dansk prøve her på onsdag og jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp!

Jeg har trukket, eventyr, og arbejder med eventyret Hans og Grete. Jeg er egentlig bare blevet i tvivl om hvordan jeg kan analysere Hans og Grete. Kan jeg kan godt analysere ud for aktantmodellen? Og skal man gå meget i dybden med en personkarakteristik? Eller bare skrive noget om den enkelte person?

Skriv et svar til: Analyse og personkarakteristik af Hans og Grete

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.