Studievalg og videregående studie

Tidligere beståede uddannelser på optagelse.dk

03. juli 2014 af Tee (Slettet)

Hej Alle. Jeg sidder og er ved at søge optagelse til videregående uddannelse på optagelse.dk.

Jeg har tidligere gået på universitet, men kun i ganske få måneder inden jeg kom frem til at denne uddannelse på ingen måde var for mig, og afsluttede den derfor kort efter, uden nogetsomhelst bestået...

Når nu jeg skal søge, er der et felt hvor man skal krydse af om man tidligere har været optaget på videregående uddannelse, og her klikker jeg selvfølgelig ja - det har jeg jo. Så står der at man har pligt til at dokumentere ALLE tidligere BESTÅEDE fag, hvilket jeg tænkte at jeg godt kan ignorere - jeg har jo ikke bestået noget, så jeg har ingen bilag at sende med.

Da så jeg har udfyldt ansøgningen, og skal underskrive den endelige godkendelse med nem-id, siger den at min ansøgning ikke er fuldendt, der mangler bilag for beståede elementer af tidligere uddannelse - hvilket jeg af god grund ikke kan vedhæfte.

Er der nogen andre herinde der har været igennem det samme, og hvad gjorde i? Jeg er ret forvirret, alle steder jeg læser står der kun at man har pligt til at vedhæfte dokumentation for beståede elementer, ergo jeg burde ikke skulle vedhæfte noget, men alligevel står der til sidst at jeg mangler bilag, og det kan få konsekvenser hvis ikke de bliver vedlagt... hjælp!


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juli 2014 af RachaelN (Slettet)

Hvor søger du henne? Skynd dig at kontakte de pågældende universiteter og fortæl om dit problem, så de evt. kan hjælpe dig med din ansøgning. AU hjalp mig :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. august 2014 af Lolagirl (Slettet)

Hej!

Jeg sidder i samme situation som dig. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvad du gjorde og om det fik konsekvenser for din ansøgning?


Skriv et svar til: Tidligere beståede uddannelser på optagelse.dk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.