Dansk

Klage i skriftlig dansk

06. juli 2014 af Als95 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej folkens,

Jeg modtog her for små to uger siden mine skriftlige karakterer for eksamenerne, og måtte desværre indse at jeg havde fået mit første 4-tal i dansk. Jeg har siden da overvejet at klage, og ja jeg er lidt sent ude da fristen udløber om et par dage, men har også haft travlt med overhovedet at få søgt videregående uddannelser osv. Så jeg tænke jeg lige ville høre her, om der er nogen der har erfaringer med at klage, og hvordan sådan en klage skal udformes. Min dansklærer har selv efterfølgende bedømt opgaven til et 7-tal, men jeg vil jo helst ikke trække ham ind i dette som min begrundelse for ombedømmelse.

Opgavetypen var redegørelse og diskussion under emnet hjemstavn, jeg kan sende opgaven hvis det skulle være, men ved ikke lige hvor jeg skulle få fat i opgaveformuleringen igen.

Håber der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juli 2014 af bjerg11 (Slettet)

Du må meget gerne sende den til mig, så jeg kan få et overblik og komme med min holdning til din sag.


Svar #2
07. juli 2014 af Als95 (Slettet)

Her er opgaven, alt input velkomment.


Svar #3
07. juli 2014 af Als95 (Slettet)

Ingen der har erfaringer med at skrive klage?


Brugbart svar (1)

Svar #4
08. juli 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Generalt set, skal du give din side af historien og argumentere for, hvorfor du skal have haft mere end 4.

Og du kan godt få indblandet din dansk lærer i denne sag, da din sag vil stå stærkere når omevalueringens tid kommer. Se om du ikke også kan få en udtale fra ham.

Det er til institutionen, du går på, du skal sende klagen til og de klarer så resten. 


Skriv et svar til: Klage i skriftlig dansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.