Generelt

Spørgsmål vedr. fortsættelse af HF på 2. år efter at have droppet ud efter 1. år

19. juli 2014 af Inittowin (Slettet)

Jeg har fået tilbudt et sjovt og spændende job i udlandet i et år, dog går jeg lige nu på en 2 årig HF enkeltfag, hvor jeg har gennemført det første år og været til nogle af eksamenerne , dog er nogle af fagene over 2 år. Spørgsmålet er så bare om det år jeg har gået der er spildt på de fag som jeg endnu ikke har afsluttet. Og om jeg skal starte forfra fra 1. år igen, eller om jeg kan få lov til at tage anden del af de  fag jeg ikke har afsluttet endnu når jeg starter igen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. juli 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Du skal starte forfra. Det ved jeg fordi jeg selv har gjort det.


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. august 2014 af swampendk (Slettet)

Nej. De fag du afbryder, skal du tage igen. Hvis du har en eksamen i f.eks. matematik, skal du ikke tage den igen. Du bestemmer selv om du tager din hf over 1 år eller 5. 

Det ved jeg, fordi jeg selv har gjort det(2 år :P). Men det gælder vist kun for HF-enkeltfag, som jo også er det du har taget.

Men må jeg anbefale fjernundervisning? Jeg var også væk i et helt år fra Danmark, og jeg var ovenud tilfreds med det. SU reglerne er de samme, og nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du skal hen, men en dansk SU kommer man oftes længere på i de fleste andre lande :)


Skriv et svar til: Spørgsmål vedr. fortsættelse af HF på 2. år efter at have droppet ud efter 1. år

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.