Engelsk

Engelsk på A niveau STX(svært)

17. august 2014 af katuha (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej folkens

Jeg er lige startet på STX(1,g) og jeg overvejer vildt at skifte min linje.

Min nuværende linje BiologiA,IdrætB,MatematikB og vil skifte til EngelskA,SamfundsfagB,PsykologiC

Men jeg er ikke særlig god tilengelsk, men vi alle kommer jo til at starte på 0 og så bliver det svære med tiden efter grundforløbet. Eller hvad??
Eller synes i jeg skulle vente til grundforløbet er afslutte??Vil man kunne overkue engelsk på A niveau hvis man kun har fået 7 og 4(og et par enkelt gange 02) taller i folkeskolen??
Hvad med jer der valgt engelsk på A niveau for i ren 10 og 12 taller??
Er der måske nogle studernde der har stået i samme situation i deres gym tid??

ER virkelig forviret


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. august 2014 af JulieMSørensen

Jeg har selv linjen Engelsk A, Samfundsfag B og Psykologi C, og jeg er i gang med 3.g. Alle fag er jo på et højere niveau end i folkeskolen. Så hvis du i folkeskolen havde problemer, ville jeg nok lige tænke en ekstra gang over, om du skulle hæve det. I min klasse går både folk, der får gode karakterer i engelsk og har valgt det, fordi de er gode til det. Men andre har også valgt det, fordi de er dårlige til det og vil blive bedre. Så det kommer egentlig meget an på, hvad du selv synes om faget. Hvis du synes engelsk er helt for fedt, så skal du bare gøre det! Men du skal også være forberedt på at knokle lidt. Dog tror jeg godt du kan regne med, at der er andre som dig, der ikke kun får 10- og 12-taller.

Men altså, læreren bliver jo nødt til at gå ud fra, at alle kan det, der er blevet undervist i folkeskolen. Så hun/han regner med, at du kan det mest basale (måske kan du evt. sige til din lærer, at du har lidt svært ved faget, så vedkommende er  opmærksom på det). Evt. kan anbefales at gå til studiecafé e.l., hvis I har sådan en på skolen. 

Jeg synes, du skal overveje, hvad det er, der får dig til at flytte klasse? For det virker lidt tidligt at skifte retning nu. Så måske burde du lige blive lidt længere tid på din nuværende linje. Så du kan se om det er noget? Grundforløbet er netop lavet, fordi folk skifter klasser på kryds og tværs. Så du kan sagtens nå det senere hen på året. 

Jeg håber, dette opklarede lidt for dig. Ellers er din studievejleder jo netop ansat for at hjælpe dig med sådan noget, så det var måske også en idé at opsøge :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. august 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Det vigtigste er, at du skal overveje hvad du vil efter gymnasiet. Om det skal være noget med økonomi eller naturvidenskab, eller om det skal være noget humanistisk.

Dit valg nu afgør i ret vid udstrækning din studiemæssige fremtid.

Så fokusér lidt mere på konsekvenserne af dit valg, da du kan få masser af lektiehjælp til de fag du er svag i.

Og med lidt god kampvilje er engelsk A ikke svært. Det er et spørgsmål om at følge med. Som i alle andre fag.


Svar #3
18. august 2014 af katuha (Slettet)

#1 Uha jeg tror nu lige jeg overvejer det en ekstra gang, grunden til jeg gerne ville skifte nu her er, at jeg måske ville lære dem(eleverne) bedre at kende. Men det vil også være en god ide og vente til december og få prøvet det af og måske få et indtryk af hvad der forventes af en til engelsk timerne. For hvis jeg allerede i grundforløbet synes det sværet, så ville jeg måske ikke hoppe ud i det. Jeg tror helt klart jeg vil henvende mig til min studievejleder og booke tid. :)

#2 Det skal helt klart være noget med Økonomi, og derfro synes jeg at den sproglige linje passer meget fint ind til min fremtidige valg. Men er også ret bange for at jeg vil, være en del bagud. Følge med i timerne synes jeg ikke er et problem. :)

Tusind tak for svarene:) 


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. august 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Husk at du skal bruge matematik A eller B alt efter hvilket økonomi du vil studere.


Skriv et svar til: Engelsk på A niveau STX(svært)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.