Studievalg og videregående studie

ODONTOLOG ---> medicin I!

27. august 2014 af tinalarse (Slettet)

JEG læsr nu på odontologi på kbh universitet på Panum.

Men, det er desværre ikke lige mig! Vil gerne læse til medicin. Men, kan jeg tage 3 års bach.. i odontologi og bagefter skifte til medicin ! Fordi har hørt det kan man nemlig godt ! Men, skal man så starte hel forfra igen! eller kan man hoppe på kandidaten? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. august 2014 af Haruka (Slettet)

Den "fremgangsmåde" kan man desværre ikke benytte mere. Prøv at høre ad hos studievejledningen, som jo bedst ved, hvad der er "nemmest" for dig og din situation.

Jeg kunne dog forestille mig, at den eneste mulighed er at søge igen igennem optagelse.dk og altså starte helt forfra, men kommer du ind, får du merit for en del kurser. Med den nye reform skal man nemlig søge merit for det hele.  


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. august 2014 af Dulugtergrimt

Det ville ikke give mening, da medicinernes bachelor handler om alle organsystemer fra top til tå, mens odonternes bachelor jo primært drejer sig om munden. Du ville derfor mangle alt, alt for mange kurser.

Du kan måske søge via kvote 2? Jeg kan forestille mig, at de kurser du består inden næste års optagelse ville tælle ret godt på en kvote 2-ansøgning til medicin, da især 1. og 2. semester er stort set identisk med medicinernes.


Skriv et svar til: ODONTOLOG ---> medicin I!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.