Historie

Analyse

12. december 2014 af Kodo1 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg er midt i SRP og skriver om en legalisering af cannabis.

Jeg skal i min analyse se på holdninger til cannabis - herunder legalisering, hvor jeg starter med at analysere et interview med en person. Der hvor jeg bliver i tvivl, er om hvor grænsen mellem analyse og diskussion går til, og hvad analyse egentlig er.. For at komme med et eksempel:

Niels siger at når politiet går efter bagmændene, bliver bagmændene nødt til at tage forbehold overfor dette, ved at købe ekstra beskyttelse osv.

Dette forstår jeg udmærket, men der hvor jeg bliver i tvivl er hvis jeg f.eks. så laver en, hvad jeg mener, analyse på følgende måde:

Når bagmændene tager ekstra forbehold, viser det at det lukrative hashmarked tiltaler visse folk, men problemet her opstår ved at politiets indsats medfører at personer der evt. ikke kan være en fare for deres omgivelser, men som bare ville sælge cannabis, bliver erstattet af en hårdere kerne af kriminelle med mord, osv. på samvittigheden .... osvosv.

Er ovenstående en analyse, eller er det mere en fortolkning / diskussion. I så fald at det ikke er en analyse, hvordan skal man så bære sig ad? Burde være helt sikker på det, og har lavet det flere gange, men føler alligevel for at være helt 100% sikker, da jeg netop ikke er helt sikker på det.

På forhånd tak
 


Svar #1
12. december 2014 af Kodo1 (Slettet)

bump


Svar #2
12. december 2014 af Kodo1 (Slettet)

bump of hope


Skriv et svar til: Analyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.