Historie

SSO analysedel - hjælp ang. forståelse.

21. januar 2015 af SaraHorlyk (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, 

Jeg sidder lige nu og skriver SSO, som skal afleveres på mandag. Jeg er nu nået til min analyse del, men jeg er slet ikke med på hvad der menes i min problemformulering. Jeg er skrevet til min vejleder, som dog ikke har svaret endnu, så måske kan i hjælpe indenda. 

Analyse delen i min problemformulering lyder som følgende: "Analyser med inddragelse af materiale efter eget valg Gorbatjovs rolle under ulykken (...)" (her hentydes der til Tjernobyl ulykken, som er mit hovedemne.

Men nu til mit spørgsmål: Hvad mener der med den analyse del? - Menes der at jeg skal analysere f.eks. hvad Gorbatjov lavede da ulykken ramte osv.? Eller menes der at jeg skal analysere hvorhenne han stod politisk set og hvad han politisk set lavede i perioden hvor ulykken ramte. - Jeg er i min redegørelse kommet ind på hans politiske reformer.

Jeg mangler hjælp hurtigts muligt!


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. januar 2015 af exatb

Du skal beskrive hans håndtering af ulykken. Hvordan hans måde at reagere på påvirkede situationen. Skulle han have gjort noget anderledes? Skulle han have advaret omerdenen noget før? Forsøgte han at skjule ulykkens omfang? Var beredskabet tilstrækkeligt?


Svar #2
24. januar 2015 af SaraHorlyk (Slettet)

Mange tak for svaret, men jeg fik en snak med min lærer i går om det :)

Skriv et svar til: SSO analysedel - hjælp ang. forståelse.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.