Matematik

Prøven? hvad tror du?

05. marts 2015 af sdfdafsd (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej,

Jeg har igår været op til matematik skriftlig terminsprøve, og er blevet ret nervøs på, hvordan det egentlig gik. Jeg har derfor nogen spørgsmål, som jeg håber i kan svare på - i må gerne svare selvom i ikke ved det med sikkerhed..

Tæller den første del (færdighedsregningen) mindre end den anden del (problemregningen)?

Hvor mange fejl må man maximal have for at få 7? Fx ud af 25 opgaver...

Får man point i en opgave, hvis man ikke kan løse den, men man kan besvare lidt af opgaven i skrift? Eventuel forklare hvordan man laver den næste opgave - uden at udregne?


Brugbart svar (1)

Svar #1
05. marts 2015 af Andersen11 (Slettet)

Det er umuligt at vide, hvordan lærerne på din lokale skole bedømmer afleveringerne ved en terminsprøve. Ved en afsluttende skriftlig eksamen oplyses det altid, at hvert spørgsmål indgår i bedømmelsen med lige stor vægt.

Det er ikke blot antallet af fejl, der skal tælles. Der gives points for beskrivelse af korrekt fremgangsmåde, selv om resultatet er beregnet forkert. I opgavesættet er gengivet i detaljer, hvad der indgår i bedømmelsen.

Her er en vejledende oversigt over hvilke intervaller af korrekt brøkdel, som hver karakter spænder over, i Mat A, Mat B, og Mat C:

Kar      min      max
-3        0,00     0,08
00       0,067   0,34
02       0,33     0,41
  4       0,40     0,57
  7       0,56     0,77
10       0,76     0,92
12       0,92     1,00


Svar #2
05. marts 2015 af sdfdafsd (Slettet)

Tak for dit bud! :)


Skriv et svar til: Prøven? hvad tror du?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.