Studievalg og videregående studie

SU- antal år

20. marts 2015 af Keya (Slettet)

Hejsa :)

Nogle der har en god viden med hensyn til SU?

Sagen er den, at jeg tager til Skotland og læser Forensic Science, når jeg er færdig med HTX. Jeg tager en 3-årig bachelor og en 1-årig kandidat, også i Skotland. Bagefter det skal jeg tage politiuddannelsen, som er en 3-årigg uddannelse. Det vil sige en i alt 7-årig uddannelse. Nogle af jer, som ved om SU er en mulighed igennem hele forløbet?


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. marts 2015 af OnceUponATime

Ikke i skotland i hvertfald :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. marts 2015 af MaibritG

Jeg kan umiddelbart heller ikke finde uddannelsen via SUs fast track-liste over godkendte uddannelser. Spørgsmålet er så, om du i det hele taget kan få SU. Mit råd vil derfor være at kontakte SU.
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #3
21. marts 2015 af Keya (Slettet)

Jeg kan få fuld SU i Skotland :) Men det var mere om jeg kunne, når jeg så kommer hjem :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. marts 2015 af MaibritG

Jeg kan få fuld SU i Skotland :) Men det var mere om jeg kunne, når jeg så kommer hjem :)

Igen skal du undersøge om du kan få SU til den specifikke uddannelse i Skotland. Det er ikke landet, der afgør om du får SU, men om uddannelsen er relevant i dansk regi, og dermed kan godkendes. Det er trods alt den danske stat, der investerer i sådan et projekt. Har du undersøgt dette og fået uddannelsen bekræftet som godkendt, skal du naturligvis se bort fra dette afsnit.

Ift. dit andet spørgsmål: Du kan få SU til en/1 færdig uddannelse. Det betyder, at bliver du optaget på uddannelsen i Skotland + får SU og samtidigt færdiggør den, så har du ingen SU til politiuddannelsen. Færdiggør du nu ikke uddannelsen i Skotland, så kan du bruge de resterende SU klip, du har til rådighed (du har på nuværende tidspunkt cirka til 5 år* i alt).

* Der er uddannelser i Danmark, der er normeret til længere tid (herunder Medicin) og disse har en udvidet SU-ramme ved optagelse på en relevant kandidatuddannelse.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: SU- antal år

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.