Engelsk

Side 2 - Sætningsanalyse

Svar #21
29. marts 2015 af S141195 (Slettet)

Jeg har vedhæftet opgaveformuleringen, så kan du bedre vurdere om der er noget galt med den eller ej.

Vedhæftet fil:SÆTNINGSANALYSE.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #22
29. marts 2015 af Stygotius

Jamen -har jeg ikke sagt tydeligt hvad jeg mener om den opgaveformulering??


Brugbart svar (0)

Svar #23
29. marts 2015 af Stygotius

ad #19

"Sætninger hvor verbet er et participium"  Hvad menes der med "verbet"??

Læser du ikke hvad jeg skriver???

En sætnings verballed er altid finit.


Svar #24
29. marts 2015 af S141195 (Slettet)

Jeg har nu løst opgaven så godt jeg kunne. Du har været en stor hjælp, tak! 


Brugbart svar (0)

Svar #25
29. marts 2015 af Stygotius

-selv tak. Jeg tror nu ikke på at det er en professor der har skrevet den opgave


Svar #26
29. marts 2015 af S141195 (Slettet)

Det kan jeg garantere dig, at det er. Jeg tror godt jeg kender min lærer. 


Brugbart svar (0)

Svar #27
29. marts 2015 af Stygotius

-Så er det ikke sprog han/hun er professor i.

Hvad studerer du??


Svar #28
05. april 2015 af S141195 (Slettet)

Hej Stygotius. Jeg har nu fået opgaven tilbage, og meget af din hjælp har vidst sig at være ukorrekt. Har vedhæftet den rettede version, med kommentarer. 


Brugbart svar (0)

Svar #29
06. april 2015 af Stygotius

"Jeg har nu fået opgaven tilbage, og meget af din hjælp har (vidst) vist sig at være ukorrekt. Jeg (H)har vedhæftet den rettede version(,) med kommentarer. "

............................................................................

Denne lærer, Erik Kristensen, er meget langt fra at være "professor" -sådan som du påstår.

Hans kommentarer og opgaveformulering er upræcise og af og til forkerte. 

Allerførst: Det er svært at se hvad der menes med "Yesterday"

-i besvarelsen af sp.mål 4 siges det at "biting" er lang tillægsform. Det er ikke rigtigt. Det er den ing-form der hedder gerundium. Den bruges her, ikke fordi den kommer efter "et bestemt verbum", som det hedder, men efter en præposition.

-Forklaringen til sp.mål 6 og kommentaren  "Jeps" er begge forkerte. Et engelsk adjektiv kan godt bruges uden støtteord om personer i flertal. Her ville "the young" have været i orden og betydet "de unge".

-Forklaringen til sp.mål 14 er ikke "upræcis", men forkert. Formen "managed" er ikke præteritum, men p.p. (kort tillægsform).

-I afsnit A "Sætningsanalyse" siges det i lærerkommentaren til den sidste sætning at "pet alligator" er DO. Det er vrøvl. Det er heller ikke SP som  angivet, men styrelse i et (adverbielt) præpositionsled.

-Lærerkommentaren siger til 3.sætning "Faktisk er resten  SP". Det er forkert. Resten er meget snarere et adverbialled.

-Kommentaren til den første sætning i B "Ledsætninger" er uforståelig.

-I sætning 2 er hovedverbet "received", og det er ikke i finit form.

-i sætning 4 er hovedverbet "seems" -ikke "seems to be"

-Afsnittet under B "Sætninger hvor verbet er et participium" har en forvrøvlet overskrift. Hvad menes der med "verbet"? Hvis du skulle finde alle participier, har du i hvert fald ikke markeret alle.

-Både i opgaven og i den sidste "Liste med alle adjektiver" er ördet "über cool" skrevet forkert. Det skal være "übercool". Derfor er det også forkert når lærerkommentaren kalder "über"et adverbium. Det rigtige ord "übercool" er et adjektiv.

-Kommasætningen i opgaveteksterne er generelt håbløs og vildledende.

..............................................................................

Jeg ser ikke nogen tilfælde hvor "meget af min hjælp har vist sig at være ukorrekt", -som du så charmerende udtrykker dig.

Eksempler udbedes.


Svar #30
06. april 2015 af S141195 (Slettet)

i #7 skriver du ". - Don Johnson’s claim to fame (s) is (v) mostly (a) based (v) on his role as the über cool detective Sonny Crockett wearing pastel coloured t-shirts and living on his own private yacht together with his pet alligator (SP).". Du påstår altså, at den sidste del af sætningen er SP, hvilket jo er vrøvl. Har du brug for flere eksempler?  


Brugbart svar (0)

Svar #31
06. april 2015 af Stygotius

Nej, det påstår jeg ikke. Jeg havde blot ikke fået fjernet alle dine fejl.

Ingen hjælp skal ventes i fremtiden til en der beder om hjælp og derpå ter sig som en lille, flabet skoletøs


Svar #32
06. april 2015 af S141195 (Slettet)

Ingen hjælp skal ventes i fremtiden til en der beder om hjælp og derpå ter sig som en lille, flabet skoletøs(.)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min oprindelige sætning var "- Don Johnson’s claim to fame (s) is (v) mostly (a) based (v) on his role as the über cool detective Sonny Crockett wearing pastel coloured t-shirts and living on his own private yacht together with his pet alligator (do).". Hvorefter du rettede det til SP. Jeg er ked af at skuffe dig, men du er ikke fejlfri. Jeg er stadig taknemmelig for din hjælp, men jeg er min fulde ret til at fortælle dig, at noget af din hjælp har været vrøvl. 


Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: Sætningsanalyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.