Matematik

Aflevering problem.

15. april 2015 af selz1992 - Niveau: B-niveau

Hej 

Jeg har virkelig mange problemer med matematik, også selvom jeg går i 2.g, og det hele går udover min lærer, som flere gange har fået det samme spørgmål om en forklaring på virkelig mange opgaver. 

Jeg har ikke haft det svært med nogle af de andre afleveringer, men denne er virkelig ikke en forståelig, fordi læreren ikke har forklaret ting ordentlig men hurtigt. Please hjælp mig med denne aflevering. Jeg forstår ingen af opgaverne.


Brugbart svar (1)

Svar #1
16. april 2015 af Andersen11 (Slettet)

Du bliver nødt til at arbejde dig til bunds i stoffet, til du forstår det. Du kan sikkert stille spørgsmål til din lærer, hvor du er i tvivl om detaljer i stoffet.

Opg 1: se https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1592281

Opg 2.
a) Definitionsmængden er mængde naf de x, for hvilke funktionsudtrykket i f(x) kan beregnes elelr giver mening.
b) Skæringspunktet med y-aksen find ved at beregne f(0) .
c) Skæringspunkter med x-aksen findes ved at løse ligningen f(x) = 0 .
d) Lokale maksimums- og minimumssteder findes blandt løsningerne til ligningen f '(x) = 0 .
e) Monotoniforholdene for f(x) findes ved at bestemme fortegnsvariationen for den afledede funktion f '(x) .
f) Benyt tangentligningen   y = f '(x0) · (x - x0) + f(x0)
g) Løs ligningen  f '(x0) = -1/2

Opg 3. Følg vejledningen i opgaven.
 


Svar #2
16. april 2015 af selz1992

Tusinde tak. Jeg kæmper med at forstå og få mere viden, men det virkelig svært når læreren ikke vil.


Skriv et svar til: Aflevering problem.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.