Matematik

Bøger til uni

19. april 2015 af zg5002 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej

Er der nogen der kan svare mig på hvilke bøger man kan forvente at skulle indkøbe til matematik på AU 2015? Eller hvor jeg kan finde ud af det henne?

Tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. april 2015 af Andersen11 (Slettet)

Henvend dig til undervisningsstedet. Mange forelæsere benytter forelæsningsnoter, som de selv har udarbejdet.


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. april 2015 af Therk

Nu har jeg gjort lidt arbejde for dig, da jeg forstår, at universiteters hjemmesider ikke altid er nemme at manøvrere rundt på. Jeg er ikke selv studerende på AU, så tag venligst det i betragtning.

På det matematiske fakultets hjemmeside http://math.au.dk fandt jeg under Uddannelser deres Bacheloruddannelse. Ved at gå til Universitetets guide for Bachelor i Matematik fandt jeg under Studieordning et link til STUDIEORDNING FOR MATEMATIK. Det nyeste ser ud til at være Matematik, bacheloruddannelse i (2012), hvor vi kan se at de i det første kvarter har skemalagt to obligatoriske kurser: Calculus 1 og Perspektiver i matematikken, samt et "støttekursus": Introduktion til programmering. Hvis du vælger det relevante år (Kvarter 1 2015), kan du se at fx i Calculus 1 er materialet

J. Stewart, Calculus - Concepts and Contexts (3rd ed., Brooks/Cole 2006).
(Link til Google Books)

Hans Anton Salomonsen og Holger Andreas Nielsen - Lineær Algebra via Eksempler, Aarhus Universitetsforlag 2011.

 På samme måde kan du finde materialer for de andre kurser.


Svar #3
19. april 2015 af zg5002 (Slettet)

Tak :)


Skriv et svar til: Bøger til uni

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.