Biologi

Allergi, spædbørn og modermælkserstatning

15. maj 2015 af SigurdHøjmark (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej,

Jeg har 4 problemer med nogle spørgsmål i en opgave jeg har for.

- Ud fra viden på dette link (under børn uden særlig risiko) http://allergi.astma-allergi.dk/forebyghosboern/hvordanforebyggerdu, vælge et af rådene og give en biologisk forklaring på det.

- M. Alpina (ARA) er tilsat tilskudsblanding til spædbørn. Mortierella alpina er en svamp, der kan producere poly-umættede fedtsyrer i dette tilfælde bl.a. arachidon syre. Hvorfor tilsættes M. Alpina (ARA) tilskudsblanding til spædbørn? (vi snakker her om mælkeerstatning til spædbørn)

- Giv en biologisk forklaring pa° hvorfor der pa° tilskudsblandingen til spædbørn sta°r at det er særlig vigtigt at kassere en opvarmet rest af mælk. (Brug ordet enzymer i din forklaring.) 

- Giv en biologisk forklaring pa° hvorfor økologisk minimælk har en deklareret holdbarhed pa° 10 dage, mens tilskudsblandingen kun har en deklareret holdbarhed pa° 1 døgn, na°r den er a°ben. 

Jeg behøver ingen fyldetsgørende svar, men blot hjælp til at komme igang med at svare på disse spørgsmål.

På forhånd, tak!

Hilsen en forviret 1.g'er


Skriv et svar til: Allergi, spædbørn og modermælkserstatning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.