Fysik

Hjælp til fysik/kemi eksam. Det periodiske system

07. juni 2015 af Bumle3252 - Niveau: 9. klasse
Hej jeg skal til fysik/kemi eksam på fredag. Og ved ikke had man kan lave om hvis jeg trækker det periodiske system, jeg skal være oppe i 2 timer og skal snakke noget teori og lave nogle forsøg.


Nogle der har nogen ide mm. Jeg kan snakke om og lave af forsøg. Og evt har nogle gode hjemmesidder til fysik/kemi.

Jeg kan snakke om det periodiske systems opbygning, det er hvad jeg har pt.


Brugbart svar (1)

Svar #1
07. juni 2015 af hstreg (Slettet)

Det ville være oplagte at snakke om Bohr's atommodel og udfra denne "forklare" det periodiske systems opbygelse (hovedgrupper, perioder, mm.).

Hvad forsøg angår, kan jeg ikke hjælpe dig. Det kommer an på hvilket apperatur i har tilrådighed og ikke mindst hvilke forsøg i har lavet i løbet af undervisningen.

En glimrende hjemme side for folkeskolen og gymnasiets pensum er :   http://www.frividen.dk


Svar #2
07. juni 2015 af Bumle3252

Ok tusind tak

Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni 2015 af hstreg (Slettet)

skriv endelig hvis du, under uarbejdningen af din disposition, støder på noget konkret du ikke forstår.


Brugbart svar (1)

Svar #4
08. juni 2015 af ghlajskel (Slettet)

Du kan lave elektrolyse forsøg. 

Hvor du kan fortælle om hvordan de bliver skilt til grundstoffer. 


Svar #5
08. juni 2015 af Bumle3252

#3
skriv endelig hvis du, under uarbejdningen af din disposition, støder på noget konkret du ikke forstår.

Det skal jeg nok

Svar #6
08. juni 2015 af Bumle3252

#4
Du kan lave elektrolyse forsøg. 

Hvor du kan fortælle om hvordan de bliver skilt til grundstoffer.

Tusind tak for det

Skriv et svar til: Hjælp til fysik/kemi eksam. Det periodiske system

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.