Matematik

Sammenhæng

02. september 2015 af sejkim (Slettet) - Niveau: B-niveau

En agar terning er 3x3 cm og 34,90% er farvet.

Hvad er sammenhængen imellem terningen og den procentdel der er blevet farvet?


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. september 2015 af StoreNord

Da du i går bad om hjælp til en opgave om en terning, sagde du ikke noget om en agar terning!

Så jeg gik ud fra, at det var en almindelig 6-sidet rafleterning. Se mit svar på det spørgsmål.

Hvad i alverden er en agar terning?


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. september 2015 af PeterValberg

sikkert :-) noget af terningen er farvet, noget er ikke :-)

og terningen er sikkkert 3x3x3 cm (ikke 3x3 cm, hvilket er 2D)

Det virker til (ret mig, hvis jeg tager fejl), a vi ikke har fået hele opgaven...
Det, du spørger efter, svarer til at stille spørgsmålet: "hvor langt er der til Viborg?"
uden at du siger noget om hvorfra.....  

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. september 2015 af StoreNord

Spørgsmål til alle læsere:

Er der mon nogen der gider at fortælle mig uvidende stakkel, hvad en agar terning er?

Gerne med billede eller link til en hjemmeside.

På forhånd tak.


Brugbart svar (1)

Svar #4
03. september 2015 af SuneChr

# 3  Jeg tror, det er en næringssubstans, som en Maggiterning, man, i en skål, lader en bakteriekoloni formere sig på. Farvningen, af en vis del af terningen, er måske den del, bakterierne, indtil et vist tidspunkt, har hygget sig godt og grundigt på. Det er mit bedste bud.


Skriv et svar til: Sammenhæng

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.