Studievalg og videregående studie

Valg af uddannelse?

12. oktober 2015 af ema3 (Slettet)

Hej jeg har brug for lidt hjælp og forslag til hvad jeg skal læse. Synes det er SÅ svært at beslutte sig for én uddannelse når nu der er så mange muligheder.

Mit gennemsnit er på 10,5 indtil videre og jeg bliver færdig med min HF her til jul. Jeg tror ikke at mit gennemsnit vil falde/stige drastisk til de sidste 2 eksaminer. Jeg har afsluttet  mat b, kemi b og fysik c som valgfag og efter jul tænker jeg på at tage fysik b og mat a for at kunne have "nøglen" til de fleste naturvidenskabelige uddannelser, da jeg ikke ved hvad jeg vil læse. 

Jeg interesserer mig meget for fysik kemi og matematik. Biologi kan jeg også godt lide, men kun når det omhandler menneskekroppen. Synes ikke naturen og dyr er så spændende :)

Jeg har tænkt lidt på at læse farmaci, men ved nu ikke helt om det er mig, da der er for meget kemi og næsten intet fysik. 

Ellers har jeg tænkt på jordemoder uddannelsen og tandlæge uddannelsen, men det kan ikke læses i Odense. Desværre er flytning ikke en mulighed.

Jeg er 27 år og har et barn på 4. Derfor skal min skoledag ikke være længere end kl 16 de fleste dage. Det vil være ok at være længere tid på skolen en gang i mellem, men som sagt skal det ikke være alle dage.


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. oktober 2015 af OnceUponATime

Altså medicin studiet ville være oplagt.

Men der er også fysioterapeut uddannelsen og kiropraktor uddannelsen. Herudover også folkesundhedsvidenskab.


Skriv et svar til: Valg af uddannelse?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.