Matematik

Frysepunktet via. en Standardkurve

06. december 2015 af SophiaDVallier - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg har en opgave der hedder at jeg skal finde frysepunktet for brugsopløsningen vha. en standardkurve, jeg har sætte med det i lang tid, men har spimle hen ikke kunne få det til at gå op med de oplysninger jeg har fået og regnet ud.

Først fik jeg en tabbel at vide, men kun at det er temperaturen jeg skal bruge der fra og ikke hvad jeg skal bruge det andet information til. Så i forrige opgave fandt jeg brugsopløsningen. Har prøvet at får det til at gå op men synes ikke det kan lade sig gøre.

Håber meget der er nogle der kan hjælpe.

Den vedhæftede fil er de oplysninger jeg har fået, som jeg skal bruge i hvertfald tempraturen.

Tabelle for den udregnede brugsopløsning fra opgave c):

Volumen(mL)     0              14,5          25,5          42           55             68              80              100

Masse (g)          0,0023     1,96305     3,18895     5,4004     7,13575     8,75035     10,34195     12,765


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. december 2015 af peter lind


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. december 2015 af peter lind

I opgave c har du fundet hvad massefylden af brugsoplysningen er. Slå op i tabellen hvad denne massefylde giver for frysepunktet. Det er formentlig tabellen her der betragtes som standartkurve; men der kan selvfølge være sådan en kurve andetsted.

Tabellen forekommer mig mærkelig. Når man blander etahnol med vand for man mig bekendt et lavere frysepunkt, hvilket så skulle give negativt frysepunkt. Det kan selvfølgelig være at tabellen underforstår negative temperaturer. Formålet med at iblande ethanol er netop at få en lavere frysepunkt


Skriv et svar til: Frysepunktet via. en Standardkurve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.