Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Sådan får du sidetallet til at passe i indholdsfortegnelsen

28. januar 2016 af Chris177 (Slettet)

Hej alle

Dette er ikke ligefrem et spørgsmål, og drejer sig heller ikke udelukkende om SRP/SRO, men derimod et lille råd til alle, som skal skrive en længere opgave. Jeg læser lige pt. på universitetet hvor jeg gang på gang ser, at folk som skriver opgaver, end ikke kan finde ud af, at starte sidenummereringen ordentligt (eller er ligeglade). Det vil sige, at den første side i selve rapporten (eksempelvis efter forside og indholdsfortegnelse) kan være nummereret som side 2, 3 eller 4. Det ser bare ikke særligt professionelt ud!

Om det trækker ned i karakter skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, men uanset hvad er det irriterende for læseren. Uanset hvad så giver det et pænere overordnet billede af opgaven - og indholdsfortegnelsen stemmer overens med selve indholdet i opgaven/rapporten.

Derfor vil jeg henvise til www.word-pages.com eller nedenstående, hvor man kan lære at gøre det selv. På www.word-pages.com kan du dog også downloade færdige skabeloner.

Rent faktisk har microsoft også lavet deres egen guide, og derfor undrer det mig også, at der er studerende på universitet som stadigvæk ikke gør det:

https://support.office.com/en-us/article/Start-page-numbering-later-in-your-document-c73e3d55-d722-4bd0-886e-0b0bd0eb3f02

Håber at det kan være til hjælp i jeres fremtidige opgaver :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. januar 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

Løsningen kunne jo også være at benytte LaTeX  (-:


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. januar 2016 af MaibritG

.... eller en opsætning i InDesign. :D

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Sådan får du sidetallet til at passe i indholdsfortegnelsen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.