Studievalg og videregående studie

Kvote-2 ansøgning til Jura

23. februar 2016 af GKAAU (Slettet)

Hej!

Jeg blev student i 2014, og søgte ind på Københavns Universitet på Jura efter et sabbathår. Det lod sig desværre ikke gøre, da mit snit fra gymnasiummet, ligger ca. 2 under snittet for jura. I stedet valgte jeg at påbebegynde en HA(Jur.) uddannelse på Århus Universitet. 

Jeg er lige begyndt på 2. semester på HA(Jur.) og har igennem studiet, fået bekræftet at det er jura jeg gerne vil, efter at blive præsenteret for både økonomiske og juridiske fag. Derfor søger jeg igen igennem kvote 2. I forbindelse med denne ansøgning, har jeg skrevet et motiveret ansøgning, og fået inspiration fra nogle bekendte, som har lavet det samme skift som jeg, tidligere. 

Forskellen imellem deres og min ansøgning er dog, at de allesammen, udover deres HA(Jur.) baggrund, har enten studierelevant arbejde, eller noget andet relevant, imens jeg "kun" har uddannelse, hvilket gør mig lidt nervøs for mine chancer.

Mit spørgsmål er derfor, om der er nogen der har erfaring med at skifte fra HA(Jur.) til Jura studiet, udelukkende på baggrund af uddannelsen? 
Jeg har godt nok også en værnepligt at skrive på, men relevansen af denne kan jo diskuteres.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :)


Skriv et svar til: Kvote-2 ansøgning til Jura

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.