Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Finansielle poster?

27. februar 2016 af nux23pcz (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, jeg er i gang med en VØ opgave, og skal beskrive de finansielle posters udvikling. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan man finder frem til de finansielle poster, så det kunne jeg godt tænke mig at få forklaret. Altså om det er de finansielle indtægter minus de finansielle omkostninger eller hvordan? Jeg er helt lost, så hurtig hjælp er værdsat:)


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. februar 2016 af Stats

Kan du ikke skrive hele opgaven ned? - Er det i årsrapporten? Er det en opgave i en bog?

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
28. februar 2016 af nux23pcz (Slettet)

?Deres årsrapport viser under resultatopgørelsen deres finansielle poster. Jeg skal beskrive udviklingen i de finansielle poster, og forklare hvorfor de er steget/faldet. Derfor vil jeg gerne vide, hvad de finansielle poster består af, og hvordan man regner sig frem til dem. :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. februar 2016 af Stats

Finansielle poster består af:

• Finansielle indtægter (Renteindtægt, rykkergebyr, valutadifference)
• Finansielle omkostninger (Renteudgift, rykkergebyr, valutadifference)

Når du skal forklare udviklingen, så vil det være klogt at anvende indekstal.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #4
28. februar 2016 af nux23pcz (Slettet)

Men hvad er det så der er sket med de finansielle poster, hvis tallet er steget eller faldet?


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. februar 2016 af Stats

Ahh.. Er du i gang med en analyse af pengestrømsopgørelse?

Hvis tallet er steget, så får de flere penge ind end der ryger ud.

Hvis det så stiger eller falder, så kan du se på nogen af de underkategorier de har noteret sig..

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Finansielle poster?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.