Dansk

Fire i dansk stil

27. november 2016 af Folkesk - Niveau: 10. klasse

Jeg har læst min dansk stil igennem og bemærket en del fejl.. Afleverede den i fredags, men der bemærkede jeg ingen fejl. Det irritere mig fordi vi får årskarakter mandag eller tirsdag. Vil helst ikke have fire taller.

Nogen der har oplevet at få fire i dansk stil men et 7-tal på karakterbladet?


Brugbart svar (1)

Svar #1
27. november 2016 af Lauramattesen (Slettet)

Hvis ikke du har fået 4 før og klarer dig godt i dansk skal du nok få over 4. Men husk på, at hvis du får 4 er det heller ikke verdens undergang


Svar #2
27. november 2016 af Folkesk

Ja okay. Jeg ved godt at et 4 tal ikke er verdens undergang, men skal snart søge ind på gym. Og vil ikke risikere at min lærer vurdere mig ikke uddannelsesparat, hvis der pludselig er for mange fire taller på karakterbladet.

Brugbart svar (0)

Svar #3
27. november 2016 af Stygotius

Du skal i hvert fald stave noget bedre end du gør i dine to indlæg her.  Den går slet ikke i gymnasiet.


Svar #4
27. november 2016 af Folkesk

Altså nu var det en del hurtigt skrevet. Jeg synes det er en pænt irrelevant kommentar at tilføje. Men hvis du har tænkt dig at rette mine "stavefejl" gør du da bare det??

Brugbart svar (0)

Svar #5
27. november 2016 af Stygotius

Det var dog en flabet kommentar når man gør noget for at hjælpe dig..

Hvis du vil i gymnasiet, skal du nok lægge stilen noget om.

I gymnasiet forventes man at kunne skrive dansk.

Hvad mener du i øvrigt med at skrive ordet stavefejl i gåseøjne???

...........................................................................................

Jeg har læst min dansk stil danskstil igennem og bemærket en del fejl..Jeg  Afleverede den i fredags, men der bemærkede jeg ingen fejl. Det irriterede mig fordi vi får årskarakterer mandag eller tirsdag. Jeg Vil helst ikke have fire taller firetaller.

Er der Nogen der har oplevet at få fire i dansk stil men et 7-tal på karakterbladet?

.................................................................................................

Ja okay. Jeg ved godt at et 4 tal ikke er verdens undergang, men jeg skal snart søge ind på gym. (Og) Jeg vil ikke risikere at min lærer vurdere vurderer mig ikke uddannelsesparat, hvis der pludselig er for mange fire taller firetaller på karakterbladet.


Brugbart svar (1)

Svar #6
28. november 2016 af DrNielsen

Det kan du sagtens få. Årskarakterer er jo en samlet bedømmelse for hele året - ikke en bedømmelse at din sidst afleverede opgave. Det er selvfølgelig en træls ting at ramme en 4'er, men så lad det være læring til næste gang du har en aflevering.

Jeg fik da også selv en række karakterer under hvad der endte med at stå på mit bevis - det hang netop sammen med at jeg havde leveret en del andet arbejde som var godt.

- og så skal du ikke tage dig af en enkelt smutter. Jeg havde 3 02'ere på mit eksamensbevis da jeg blev student - og jeg kom ind på en uddannelse med højt karakterkrav alligevel :-)


Svar #7
28. november 2016 af Folkesk

Tusind tak for er brugbart svar!! Blev virkelig lettet der. Vil også en på en uddannelse med et højt karakterkrav. Men woow heldigt! :)

Skriv et svar til: Fire i dansk stil

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.