Generelt

Kan jeg nå at rede mine karakterer?

26. januar 2017 af JDWSJDWS (Slettet)

Om omkring 3 uger bliver der indskrevet standpunktskarakterer (1g), og jeg føler ikke, at jeg har et specielt godt indtryk på mine lærere. Kan jeg på disse tre uger (ved at være mere aktiv i timerne og arbejde hårdere) nå at få ændret deres syn på mig, og få høje standpunktskarakterer?


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. januar 2017 af Stats

Nej.

Jeg fornemmer at du godt kendte svaret - men havde egentlig brug for at komme ud med dine frustrationer og måske et lidt "venligt" svar om, at det kan godt lade sig gøre....

Jeg svare desværre ærligt.

Du har så to muligheder..
1. Gå 1g om..
2. Give den gas på 2g og 3g for at forbedre karakterene og evt. karakter gennemsnit.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
26. januar 2017 af JDWSJDWS (Slettet)

Det eneste der holder mig tilbage for at få bedre karakterer er, under min egen vurdering, at jeg er for lidt aktiv i timerne. Mener du, at hvis jeg her i disse næste tre uger forbedre mit aktivitetsniveau, så vil jeg ikke nå at rede mine karakterer? Jeg opfatter mig ikke som en dårlig eller langsom elev, det er bare generthed der holder mig tilbage.


Brugbart svar (1)

Svar #3
26. januar 2017 af Justitia

Jeg tror godt, du kan ændre deres syn. Det er værd at bemærke, at standpunktskarakterer fra 1. år er af mindre væsentlig betydning for det samlede snit. 

Min kammerat fik i sin tid mindre gode karakterer i 1. g. Han er ligesom dig lidt "genert". Han endte altså med et snit på 11.8, og i dag læser han statskundskab på KU.


Skriv et svar til: Kan jeg nå at rede mine karakterer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.