Studievalg og videregående studie

Skal det virkelig være HHX?

27. januar 2017 af Folkesk
Jeg har siden ottende klasse haft denne her drøm om at gå på HHX, men har ofte oplevet lave karakter i matematik. Jeg ligger mellem 4-7, men sprogligt er jeg meget godt med. Det bare mere træls at man ifølge den nye gymnasiereform skal have mat på b eller tre sproglige fag (det med de tre sproglige fag ønsker jeg ikke, da det vist er nogle helt nye sprog man så skal lære). Før kunne man slippe nemt af med matematik på et højt niveau. Jeg synes det er enormt træls.
Jeg hører tit den der "jeg fik højere karakter i matematik på gym, end i folkeskolen" og "matematik giver mere mening på gym"..
Jeg vil gerne høre jeres erfaring med HHX. Dem der har studeret på hhx, og dem der studerer der lige nu. Hvad er godt? Hvad har drillet jer? Lektiemængden?

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. januar 2017 af Sandheden

#0 Jeg har siden ottende klasse haft denne her drøm om at gå på HHX, men har ofte oplevet lave karakter i matematik. Jeg ligger mellem 4-7, men sprogligt er jeg meget godt med. Det bare mere træls at man ifølge den nye gymnasiereform skal have mat på b eller tre sproglige fag (det med de tre sproglige fag ønsker jeg ikke, da det vist er nogle helt nye sprog man så skal lære). Før kunne man slippe nemt af med matematik på et højt niveau. Jeg synes det er enormt træls.
Jeg hører tit den der "jeg fik højere karakter i matematik på gym, end i folkeskolen" og "matematik giver mere mening på gym"..
Jeg vil gerne høre jeres erfaring med HHX. Dem der har studeret på hhx, og dem der studerer der lige nu. Hvad er godt? Hvad har drillet jer? Lektiemængden?

Matematik skal du atlid bruge. Du kan ikke komme uden om det. Lær det og lad vær med at anse det som fagets eller lærens skyld, at du ikke forstår det.


Skriv et svar til: Skal det virkelig være HHX?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.