Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Analyse af Spotify

08. marts 2017 af JakobEmil (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal forklare hvorfor Spotify på nuværende tidspunkt ikke er en god forretning. Der skal anvendes teori i begrundelsen.

Nogen der kan hjælpe?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. marts 2017 af Moderatoren

Beskriv hvad du skal have hjælp til, så kan lektiehjælperne hjælpe dig.


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. juli 2017 af emul0c

Det kan der være mange årsager til. Spotify startede ud med en kæmpe investering og billige abonnementer for at lokke kunder til; hvis de stadig ikke er kommet op på det krævede antal kunder (i forhold til deres investeirng) kan det være en forklaring. Ændringer i priser kan få folk til at skifte til en konkurrent. Hvis konkurrencen er hård og de kan "bløde penge" i længere tid end konkurrenterne, står de tilbage med 100% af markedet når krigen er overstået.


Skriv et svar til: Analyse af Spotify

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.