Dansk

hvor kort må en brødtekst være?

03. september 2017 af w8 - Niveau: 9. klasse

Jeg er i gang med at skrive en artikel og må ikke skrive over 2 sider. Jeg mangler stadig at skrive en brødtekst til en mellemrubrik, men jeg har ca. 6 linjer tilbage inden det fylder præcist to sider.

spørgsmålet er: hvor kort må en brødtekst være?


Brugbart svar (1)

Svar #1
03. september 2017 af AngelOneOne

Hej,

Jeg er ret sikker på, der ikke er en regel der siger at en brødteksk skal være på mindst x antal ord. Det vigtigste for brødteksten er, at den opfylder definitionen på en brødtekst, som er der hvor man uddyber, præciserer og sammenfatter sit budskab.

Hvis du har svært ved at opnå formålet med brødteksten til mellemrubrikken på seks linjer, kan du eventuelt gennemgå din artikel og se, om der er passager der kan gøres kortere, eller udelades helt, uden at det piller ved forståelsen (uddybelsen og præciseringen) af artiklen og sammenfatningen af dit budskab. På den måde, kan du måske opnå et par linjer mere til din sidste brødtekst.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #2
03. september 2017 af w8

#1

Hej,

Jeg er ret sikker på, der ikke er en regel der siger at en brødteksk skal være på mindst x antal ord. Det vigtigste for brødteksten er, at den opfylder definitionen på en brødtekst, som er der hvor man uddyber, præciserer og sammenfatter sit budskab.

Hvis du har svært ved at opnå formålet med brødteksten til mellemrubrikken på seks linjer, kan du eventuelt gennemgå din artikel og se, om der er passager der kan gøres kortere, eller udelades helt, uden at det piller ved forståelsen (uddybelsen og præciseringen) af artiklen og sammenfatningen af dit budskab. På den måde, kan du måske opnå et par linjer mere til din sidste brødtekst.

/Angel

Tusind tak for hjælpen! :))


Skriv et svar til: hvor kort må en brødtekst være?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.