Studievalg og videregående studie

Kan jeg inkludere "sort" arbejde i kvote 2 ansøgning?

21. januar 2018 af helecho (Slettet)

Sagen er den at jeg skal skrive en kvote 2 ansøgning og i den forbindelse har jeg noget erfaring, som jeg føler er meget relevant, men jeg blev betalt 200 kr over mobilepay 1 gang om ugen af et par for at hjælpe deres datter med at lære dansk osv. 

Men hvordan skal jeg inkludere det i min kvote 2 ansøgning når alt hvad jeg inkluderer også skal dokumenteres? Med en arbejdsgivererklæring eller bare en udtalelse? Begge dele? Og skal jeg skrive at det var et arbejde, eller skal jeg bare skrive det på som "frivilligt" arbejde, selvom jeg blev betalt?


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. januar 2018 af Egofaciens

Jeg synes, at du skal undlade at skrive sort arbejde i din kvote 2 ansøgning, medmindre det er virkelig afgørende for, om du kommer ind eller ej ... :-)


Brugbart svar (1)

Svar #2
21. januar 2018 af siav4000 (Slettet)

Du kan godt nævne at, du har ydet lektiehjælp, men du bør nok ikke kalde det for "sort arbejde". En udtalese er bedre end ingenting, vil jeg sige.


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. januar 2018 af Egofaciens

#2

Du kan godt nævne at, du har ydet lektiehjælp, men du bør nok ikke kalde det for "sort arbejde". En udtalese er bedre end ingenting, vil jeg sige.

Hun skriver, at alt skal dokumenteres. Jeg tænker, at det bliver lidt problematisk at begive sig ud i at dokumentere sort arbejde eller hvad?


Svar #4
21. januar 2018 af helecho (Slettet)

#3 Det er nemlig det. Egentlig kunne jeg sikkert sagtens få forældrene til at udfylde en Arbejdsgivererklæring og lave en udtalelse, men det ville vel være lidt "snyd".


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. januar 2018 af siav4000 (Slettet)


Brugbart svar (1)

Svar #6
21. januar 2018 af Egofaciens

#4

#3 Det er nemlig det. Egentlig kunne jeg sikkert sagtens få forældrene til at udfylde en Arbejdsgivererklæring og lave en udtalelse, men det ville vel være lidt "snyd".

Det synes jeg ikke, at du skal gøre. 

Jeg synes, at du skal vurdere om det reelt set gør en stor forskel for, om du kan komme ind eller ej. 

Du kan overveje at blive mentor i mentordanmark for fx folkeskolebørn. Dette kan du i hvert fald med sikkerhed nævne i din kvote 2-ansøgning. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
21. januar 2018 af siav4000 (Slettet)

Hvad mener de med at "dokumentere"? Hvis du bare skal bevise at, du har gjort det som du har, så er en udtalese vel nok, men hvis de beder om en lønseddel, så bliver det, ja, problematisk.


Skriv et svar til: Kan jeg inkludere "sort" arbejde i kvote 2 ansøgning?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.