Andre fag

hjælp til at omformulere det kort

26. februar 2019 af 14049126 - Niveau: 10. klasse

Meningsforhandling er kendetegnet ved to processer: deltagelse og tingsliggørelse. Deltagelse indbefatter ikke nødvendigvis samarbejde og kan også være forbundet med relationer af ikke positiv karakter. Deltagelse karakteriseres ved gensidig genkendelse. Når vi deltager i en samtale med andre, former vi gennem samtalen vores oplevelse af verden omkring os.

hvad betyder relationer af ikke positiv karakter


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. februar 2019 af Moderatoren

Hvad har du helt præcist problemer med?

Skal du omformulere teksten eller er "hvad betyder relationer af ikke positiv karakter" spørgsmålet? 

Ved du hvad "relationer" er?


Svar #2
26. februar 2019 af 14049126

Ja jeg ved hvad relationer er det er forholdet mellem mennesker.ja jeg har svært ved at omformulere det

Brugbart svar (0)

Svar #3
26. februar 2019 af Moderatoren

Prøv at læse teksten, læg så teksten væk og skriv så hvad du kan huske af det du har læst – uden at kigge på teksten.


Svar #4
26. februar 2019 af 14049126

Det handler om at meningsforhandling indeles i detagelse og tingliggørelse.

Detagelse betyder ikke kun at smarbejde med hiananden men det kan også betyde relationer i positive karakter, som jeg ikke forstå hvad de mener med det. 

Ved samtalen med andre former vi vores oplevelse af verden omring os. Det sker ved gensidlig anderkendelse

Gensidlig anderkendelse har jeg forstået at man anderkender hiannden under samtale og ses ligeværdi

tror jeg


Skriv et svar til: hjælp til at omformulere det kort

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.