Studievalg og videregående studie

Hjælp - fra SDU til CBS

13. april 2019 af Juliemk1
Hej, jeg håber der er nogen der kan hjælp spm enten selv har erfaring med det eller som kender nogen der har eller på andre måder har hørt noget om det.

Jeg læser HA-almen på SDU i Odense, men jeg vil rigtig gerne flytte til København og jeg vil derfor gerne læse min kandidat på CBS. Jeg vil gerne læse vand.merc.aud på CBS, så mit spørgsmål er, om der er nogen der har nogen idé om, hvor stor chance der er for at komme ind på den kandidat?

Min bachelor på SDU opfylder kravene, så hvis man får skrevet en fin ansøgning og har er gennemsnit på omkring 7-10 tror i så der er chance for at komme ind? Har i prøvet noget lignende selv eller hørt om noget?

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. april 2019 af guzbak

Generelt plejer der at være helt andre kår, når man søger ind på kandidaten.

Alle dem som har læst sin bachelor på cbs har retskrav på en plads samme år på kandidaten. Dvs. alle får en plads når de søger samme år. Er der så fx 10 ledige pladser tilbydes de til folk udefra. På medicin skal man fx igennem en skriftlig prøve og så får de bedste de sidste pladser.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #2
14. april 2019 af Juliemk1

Tak for svar.
Jeg ved godt alt det med retskrav, men der er noget lidt specielt ved cand.merc.aud, fordi der ikke er nogen uddannelser som har retskrav på denne - så der er frit spil.

Brugbart svar (0)

Svar #3
14. april 2019 af guzbak

Ahh ja, det er måske en af de uddannelser, som ikke har en bacheloruddannelse tilknyttet til? 
Jeg læste ikke lige dit opslag grundigt nok, så jeg troede at det var HA - almen du ville søge ind på.

Jeg har ikke meget kendskab til CBS, men derimod Københavns Universitet. Her ved jeg at eksempelvis landskabsarkitektur på SCIENCE heller ikke har en direkte bacheloruddannelse til denne kandidatuddanelse, og der foretages en individuel vurdering. Det er altså svært at sige på forhånd, da hver enkelt ansøgning kigges igennem og vurderes ud fra både adgangskrav og den motiverede ansøgning.

Har du været herinde og kigge? : https://www.cbs.dk/uddannelse/kandidat/candmercaud-revisorkandidat/optagelse 

her står der at et udvælgelseskrav er "karakterer fra bachelorgrad/HD 2. del"

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Hjælp - fra SDU til CBS

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.