Bioteknologi

Teknologi - underemne

25. marts 2020 af Omid15dk - Niveau: 9. klasse

Hej, jeg skal i næste uge arbejde med projekt og vores lærer har udvalgt teknologi som overemne.

Nogen der kunne have nogle ideer til hvad jeg kunne bruge som underemne?


Brugbart svar (1)

Svar #1
25. marts 2020 af Moderatoren

Der er jo nærmest frit valg på alle hylder med det overemne. 

Find et som du har interesse for og et som du tror, at du skrive en masse om.


Brugbart svar (2)

Svar #2
25. marts 2020 af Germanofil

#0

Teknologi betyder 'læren om og studiet af fremgangsmåder og hjælpemidler for at kunne bearbejde el. udnytte råstoffer til produktion af færdige produkter'. - Det er altså et utroligt bredt område, hvorfor man kan skrive / tale / diskutere om stort set alt. 
Hvilke overvejelser gør du dig, når du hører ordet "teknologi"? Tænker du fx på den teknologiske udvikling, din computer har undergået, mens du sidder og stiller et spørgsmål på Studieportalen? Eller hvis du har hovedpine og tager paracetamol, tænker du så over den teknologiske fremgang indenfor det sundhedsfaglige område el. indenfor medicinalindustrien?

Med andre ord: Vælg et teknologisk område, du gerne vil undersøge. Når du har gjort det, kan du igen vælge et underemne indenfor dette område.

Hvis du har flere spørgsmål el. er i tvivl om noget ang. mit svar, skal du være velkommen til at henvende dig igen.


Svar #3
25. marts 2020 af Omid15dk

Der står her at det skal omhandle teknologiens betydning for menneskers sundhed og levevilkår

Svar #4
25. marts 2020 af Omid15dk

Tak for svaret Germanofil

Brugbart svar (0)

Svar #5
25. marts 2020 af Germanofil

#3

Igen er området meget bredt, og spørgsmålet er da også bredt formuleret; teknologien skulle jo gerne i al almindelighed gerne have en betydning (denne kan endda være såvel positiv som negativ) for menneskers sundhed og levevilkår. - Definér, fx hvad begreberne menneskers sundhed og levevilkår betyder (benyt dig eks. af www.ordnet.dk til at slå ordene op, og se deres eksakte betydning). Dette kan også hjælpe dig videre i processen. 

#4

Gern geschehen.


Svar #6
25. marts 2020 af Omid15dk

Jeg har valgt underemnet udvikling af medicin og vacciner

Brugbart svar (0)

Svar #7
25. marts 2020 af Germanofil

#6

Et udmærket valg. Så skal du bare vælge en specifk form for medicin og/eller vaccine at tage udgangspunkt i. Søg lidt på nettet og se, hvad du finder, og finder interessant.


Skriv et svar til: Teknologi - underemne

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.