Bioteknologi

Akuut hjælp: Har brug for hjælp til hvordan man analysere i naturvidenskabelige fag

07. april kl. 23:23 af Adl9 - Niveau: A-niveau

Hej,

Jeg skriver blot for at spørger, om nogen kan hjælpe mig med at forstå, hvordan jeg griber min analyse an i biotek og mit forsøg, da jeg ikke selv har lavet det?

Dette er hvad min lærer beder om:

"Analyser hvordan antibiotikaresistente bakterier spredes i samfundet med særlig fokus på svineindustrien. Inddrag her selvvalgt videnskabeligt arebjde"

Jeg har skrevet formål, baggrunden og resultaterne, ved ikke om der skal være en hyptese, men det jeg ikke fortstår, er hvordan jeg skal analysere?


Brugbart svar (1)

Svar #1
08. april kl. 07:29 af Depresso

Du kan fx. snakke om hvordan E. Coli bakteriet er blevet antibiotika resistens til mange "last resort" antibiotika.

Du kan fx. have en samfundsmæssig hypotese som fx. Hvordan at pga. priserne og dyrevelfærd er det nemmere at give grise antibiotika i stedet for andre løsninger.

Du kunne også analysere hvordan E. coli lever i svin og hvordan det spreder til mennesker.

Det var bare det første jeg kunne tænke på.

Håber dette hjalp.

Skriv et svar til: Akuut hjælp: Har brug for hjælp til hvordan man analysere i naturvidenskabelige fag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.