Historie

Historie opgave

01. februar 2021 af laila2289 - Niveau: C-niveau

Vi skal skrive historie opgave og jeg skal skrive indledning og den er jeg slet ikke med. og jeg ener ikke hvordan man skriver sådan en.

Jeg skal skriver om vikingetiden

og jeg skal redegør for hvordan vikingetiden er blev anvendt siden 1800-talet i fortællingen danskhed.

jeg skal analyser valgplakater og politiske kampagner, der trækker på nationalisme og ideen om vikingen. 

jeg skal diskuter hvilken form for historie politikerne anvender i deres kamganer og kam med konkrete eksempler på forskellige former for historiebrug.


 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. februar 2021 af Moderatoren

Når du har redegjort. analyseret og diskuteret, så kan du skrive en indledning, der fortæller læseren hvad denne kan forvente at læse om i opgaven.


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. februar 2021 af Justitia

Som Jeppe101 skriver.

https://studypedia.au.dk/formalia/indledning/


Svar #3
01. februar 2021 af laila2289

men hvordan helt skal man redegøre?


Brugbart svar (1)

Svar #4
02. februar 2021 af Moderatoren

Du skal gøre rede for – eller beskrive. Du skal på en måde gengive/sammenfatte det. Det skal du gøre helt opjektivt.


Svar #5
02. februar 2021 af laila2289

#4

Du skal gøre rede for – eller beskrive. Du skal på en måde gengive/sammenfatte det. Det skal du gøre helt opjektivt.

Ja okay.

jeg har et spørgsmål, jeg følger ikke jeg kan fin det på nettet nogen steder 

hvordan vikingtiden er blev anvendt siden 1800-tallet i fortællingen om Danskhed ?


Brugbart svar (0)

Svar #6
02. februar 2021 af Moderatoren

Hvilke fortællinger om danskhed har du fundet?


Svar #7
02. februar 2021 af laila2289

ik rigtige nogen og jeg tror ikke jeg forstår det altså hvad helt min lære mener med fortællinger om danskhed


Brugbart svar (0)

Svar #8
02. februar 2021 af Moderatoren

I vores sang 'Der er et yndigt land' nævnes Frejas Sal. Det er et eksempel. 


Svar #9
02. februar 2021 af laila2289

Ja okay det en godt eksempel

takk


Svar #10
02. februar 2021 af laila2289

jeg kan ik find nogen steder om valgplakater og politiske kampagner, der trækker på nationalisme og ideen om viking. Det ku være rart hvis nogen der sender link om det så jeg kan læse det!!  <3


Brugbart svar (0)

Svar #11
02. februar 2021 af Moderatoren

Hmm, prøv at google efter valgplakat + viking – det giver resultat. Hvad søgte du efter? og hvor?


Skriv et svar til: Historie opgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.