Dansk

Klage over dansk skriftlig eksamenskarakter?

19. juni 2021 af live0123 - Niveau: A-niveau

Hej!

Jeg har lige fået min dansk stil tilbage og har fået et 4, hvor jeg normalt får 10...

Hvis der er nogen der har tid eller har afleveret/rettet samme debatindlægs opgave fra i års sæt (d. 21. maj), må i meget gerne kommentere, om i synes opgaven står til et 4-tal eller der måske kunne være medhold i en klage? Kan ikke lige finde opgave beskrivelsen, men vedhæfter også lige artiklerne, opgaven handlede om mediernes rolle i den offentlige debat.

vh,

Liv


Svar #1
19. juni 2021 af live0123

Her er artiklerne :)

Vedhæftet fil:debat_tekster.pdf

Brugbart svar (2)

Svar #2
19. juni 2021 af linep1

Hej

Jeg kan ikke vurdere, hvilken karakter du burde få, men her er nogle af mine tanker omkring, hvorfor du har fået 4:

-  Din indledning hænger efter min mening ikke så godt sammen.

-  I din diskussion inddrager du din egen holdning. Den skal først komme til udtryk i din argumentation.

-  Du begrunder ikke altid dine påstande.

-  Det er ikke så tydeligt, hvad du mener (måske fordi du ikke har brugt Toulmins argumentationsmodel - i hvert fald ikke nok).


Brugbart svar (3)

Svar #3
19. juni 2021 af oppenede

Generelt er det ikke så behagelig læsning, f.eks:
 - Nogle af de steder hvor der er mest brug for argumentation har du udeladt det.
 - Der er formuleringer der er svære at forstå og har karakter af at du ikke har vidst hvad du skulle skrive.
 - Din tekst har et rodet/sporatisk indholdsmæssigt layout. Der er mange tilfælde hvor du fra den ene sætning til den anden springer langt. Der måtte også gerne være flere afsnit.

Jeg skal ikke kunne sige hvad karakteren burde være, men niveauet forekommer mig at være lavt.
Til censormødet er de to om at rette den så det er meget usandsynligt ikke at få en fair karakter.


Brugbart svar (3)

Svar #4
20. juni 2021 af Stygotius

1) Det hedder enten "min danskstil" eller "min danske stil"

2) Det hedder ikke  "samme debatindlægs opgave" men "samme debatindlægsopgave"

3) Det hedder ikke "i års sæt"  men "dette års sæt"

4) Det  hedder ikke "må i gerne kommentere om i synes..." men: " I  gerne kommentere om I synes..."

5) Det hedder ikke: "eller der måske kunne være medhold i en klage?"  men: "eller om en klage ville kunne          få medhold(?)"   -Dette er ikke et spørgmål og skal ikke have et spørgsmålstegn.

6) Man skriver ikke "men vedhæfter også lige artiklerne, opgaven handlede om mediernes rolle i den                 offentlige debat."  men" Jeg vedhæfter også lige artiklerne. Opgaven handlede om mediernes rolle i den         offentlige debat.


Svar #5
20. juni 2021 af live0123

Tusind tak for tilbagemeldingerne @linep1 og @oppenede, det hjalp at få noget afklaring og begrundelse især fordi man kun får en karakter her til sidst på året :)


Skriv et svar til: Klage over dansk skriftlig eksamenskarakter?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.