Engelsk

Apps og hjemmesider til træning af engelsk?

23. januar 2022 af DenGrundigeStudent - Niveau: A-niveau

Hej.

Først og fremmest: tak til alle jer der af egen frivillighed tager sig tid til at hjælpe andre - I gør en kæmpe forskel for personen der sidder på den anden side af skærmen!

MIt spørgsmål er: hvor finder jeg hjemmesider / programmer som kan lærer og træne mig i engelsk på højt niveau (Engelsk A og på universitets niveau).

Hvilke forslag har I? Pris er heller ikke noget problem.

Tak for hjælpen.


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. januar 2022 af OliverHviid

Når du skriver at du ønsker træning i engelsk hvad mener du så helt præcist? Altså er det noget specifikt du søger? Vil du f.eks. gerne blive bedre til det skriftlige eller det mundtlige (eller måske begge?), og er der herunder specifikke ting som du ønsker at forbedre? (f.eks. udtale, grammatik etc.)

Pointen er blot at det nok ville være lettere at give tips hvis du gjorde det mere klart helt præcist hvad du vil øve.


Svar #2
23. januar 2022 af DenGrundigeStudent

Det er egentlig ikke noget specifikt. Hele spektret :)) skriftlig, mundtligt, gramma… alt

Brugbart svar (1)

Svar #3
24. januar 2022 af Stygotius

OliverHviid har ret.

Du er nødt til at sige hvad det præcis er som du har brug for hjælp til; ellers kan man ikke gøre noget for dig.

Du kan ikke bare sige at det drejer sig om alt i engelsk. Det giver ingen mening.


Brugbart svar (0)

Svar #4
24. januar 2022 af Moderatoren

Hvis pris ikke er noget problem, så kunne en privatlærer måske være en mulighed. En-til-en undervisning burde være godt?


Brugbart svar (0)

Svar #5
24. januar 2022 af Stygotius

Noget man lærer  rigtig meget af, er at se engelske (ikke amerikanske) film med engelske undertekster. Så kan man jo følge en samtale  -både mundtligt og visuelt, og det er godt at have en kuglepen og et stykke papir liggende parat til at notere gode udtryk og gloser ned på. Tro mig; det er effektivt.

Gode eksempler kunne være krimiserier som Insp.Morse - Barnaby - Lewis - Vera - Shetland og Murder in Wales. Her taler man et smukt, godt og meget tydeligt engelsk. Der er dog kun undertekster på dansk.


Svar #6
25. januar 2022 af DenGrundigeStudent

Hej Alle,
Tak for jeres svar.

Jeg vil sådan set bare rigtig gerne blive bedre til at formulere mig på skrift primært, primært ift. ordstilling, ledsætninger og andet grammatisk. Derudover så leder jeg efter noget software/apps hvor jeg kan øve mine engelsk kundskaber og få feedback. Har i nogle konkrete anbefalinger til programmer?

Tak for tippet om film med engelsk undertekster, den vil jeg prøve. :)


Skriv et svar til: Apps og hjemmesider til træning af engelsk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.