Engelsk

Generel statement eller simple passive present?

06. februar 2022 af Palle130695 - Niveau: 10. klasse
Er der nogen der venligst kunne forsøge at forklare, hvordan man udreder min tankegang på nedenstående eksempler:

Jeg hører følgende sætning fra en engelsktalende: “The pizza is baked…”

Hvordan kan jeg vide om personen mener enten: “pizzaen er bagt”(generelt statement) eller “pizzaen bages…”(passive simple present) og der ikke aftes fx. ‘by the man’ til slutningen.

Bliver man nødt til at skrive en længere sætning i dette tilfælde, for at modtageren ved om det er det ene eller det andet der rent faktisk menes?

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. februar 2022 af Christianfslag

#0 Er der nogen der venligst kunne forsøge at forklare, hvordan man udreder min tankegang på nedenstående eksempler:

Jeg hører følgende sætning fra en engelsktalende: “The pizza is baked…”

Hvordan kan jeg vide om personen mener enten: “pizzaen er bagt”(generelt statement) eller “pizzaen bages…”(passive simple present) og der ikke aftes fx. ‘by the man’ til slutningen.

Bliver man nødt til at skrive en længere sætning i dette tilfælde, for at modtageren ved om det er det ene eller det andet der rent faktisk menes?

I det her tilfælde vil jeg sige, at du umiddelbart kun kan tænke på tiden. Baked er bagt.. datid.


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. februar 2022 af Stygotius

Nej, nej,  formen "baked" er herp.p.p.  (perfektum participium eller  kort tillægsform(


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. februar 2022 af Stygotius

Dit spørgsmål er forvirret og uforståeligt udtrykt og umuligt at besvare.  ("aftes" ??)


Skriv et svar til: Generel statement eller simple passive present?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.