Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hydrolyse af acetylsalicylsyre - Har jeg lavet det rigtigt?

27. maj 2023 af riria

Hej SP! 

Jeg er i gang med at reflektere over min SRP- opgave, som jeg skal forsvare om et par dage. Jeg valgte emnet "Smertestillende lægemidler" og fagene: Bioteknologi A & Matematik A. Et af de spørgsmål, som jeg skulle besvare så som følgende ud: 

"Undersøge hydrolyse af det fremstillede produkt. Kom herunder ind på metoder og analyse af dit forsøg. Undersøg om de matematiske modeller er gode i forhold til at beskrive hydrolysen af acetylsalicylsyre."

Jeg prøvede på at besvare disse spørgsmål, men er ikke sikker på at jeg lavede dem rigtige... Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig med dette? (Jeg har vedhæftet filen og spørgsmålene med rødt). 

Tak på forhånd! :)) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj 2023 af mathon

                                    O                                                  O
                                    ||                                 H3O+          ||                          katalyseres mod højre når pH <7
                              R1-C-OH   +   HO-C-R2  <----->    R1-C-O-C-R2   +   H2O
                                                                        OH-                                       katalyseres mod venstre når pH >7


Skriv et svar til: Hydrolyse af acetylsalicylsyre - Har jeg lavet det rigtigt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.