Projektopgaven (9. kl.)

Skiftning af gruppe

01. maj kl. 10:34 af faawvi (Slettet)

Jeg går i 8 klasse og har projektuge. (Uge hvor vi øver til projektopgaven i 9 kl)

Jeg er kommet i en gruppe med 2 fra andre klasser end min egen - Ingen af dem taler, emnet de har valgt interessere mig overhovedt ikke selvom jeg prøver at interessere mig for det, (desuden føler jeg også det er svært at finde svar på mange af deres spørgsmål) føler ikke det passer med vores overemne og føler ikke rigtig de laver noget. Det er meget svært at lave noget når ingen kommunikere. (Jeg er selv meget bedre og gladere for individuelt arbejde men prøver stadig mit bedste)
Tror i det er muligt at jeg ville kunne tale med min lærer om det og eventuelt komme i en gruppe alene? Vores lærer er rimelig strænge og vil normalt ikke skifte vores grupper
Det er nok ikke det bedste sted at sprøge angående dette og jeg burde istedet kontakte min lærer min vil første lige hører meninger her


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. maj kl. 10:54 af trnnlsn888

det lyder da også rimelig underligt, at du bare er blevet sat i en gruppe og ikke har fået lov til at være med til at vælge emne - det lyder også lidt underligt, at du er kommet i gruppe med to fra nogle andre klasser end din egen - normalt vælger man selv grupper eller om man vil arbejde alene

hvorfor er det blevet sådan? ved du det?

man kan sagtens lave sin projektopgave alene - det står faktisk i vejledningen -

"Det kan du gøre alene eller i en gruppe." - https://www.studienet.dk/projektopgaven-9-klasse

jeg synes bestemt, at du skal tale med din lærer om det og fortælle, hvordan du har det med det - spørg også ind til, hvorfor du er kommet i den gruppe

hvis du synes, at det er svær / ubehageligt at tale med din lærer, som virker streng, så prøv at tale med én af dine andre lærere eller få dine forældre ind over

ellers må du forsøge at få det bedste ud af det - måske kan i dele opgaven lidt op, så i laver noge hver især og så må du gøre dit bedste

hvad er jeres overemne og jeres underemne?

hvilke spørgsmål har du / i svært ved at svare på?

opret evt en ny tråd herinde, hvor du skriver dette og skriv, hvad du specifikt har brug for hjælp til, så kan vi sikkert hjælpe


Skriv et svar til: Skiftning af gruppe

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.