Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Studieprodukt KLM/PEL problemstilling - respons.

12. december 2011 af morten008 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej alle,

Min studiegruppe og jeg studerer på lærerseminariet. Vi har fået til opgave at lave en problemstilling der både inkluderer KLM (Kristendom, medborgerskab og livsoplysning) og PEL (Pædagogik).

Vi har hovedsageligt beskæftiget os indenfor skolens anerkendelsespolitik, det demokratiske medborgerskab (den gode medborger)  i KLM, hvor vi i PEL har beskæftiget os indenfor hvordan man kan skabe et godt undervisningsmiljø (Vygotsky bl.a.).

Vi er kommet frem til dette forslag:

 

** Hvordan kan et ikke-vestligt barn undgå social eksklusion i forhold til skolens anerkendende politik?**

 

Vi vil forsøge, at lave en spørgeundersøgelse af "Jørgen Elm Larsens 5 forhold for social eksklusion" for 5 ikke-vestlige børn. Ydermere vil vi redegøre for bestemte udtalelser og udmeldelser (bl.a. fra Magrethe Vestager) vedr. anerkendende politik i undervisningen. Dernæst vil vi sammenligne/diskutere.

Med ovenstående vil vi estabelere, at der er et problem.

For at svarer på vores problemstilling vil vi forsøge at finde pædagogiske elementer/redskaber, eventuelt hos Lev Vitgotsky, som skriver om det gode klasseværelse miljø. Med hjælp fra disse redskaber kan man forhåbentlig forbedre undgåelsen af social eksklusion for et ikke-vestligt barn i skolen.

(Det kunne være, at man skulle forkusere på nogle bestemte af de 5 forhold som børnene kan befinde sig under, for at kunne løse dem. Det kan være, at nogle af disse kan løses med et anderledes klassemiljø.)


Skriv et svar til: Studieprodukt KLM/PEL problemstilling - respons.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.