Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP - Forsvar

24. maj 2025 af Bobo236
Hej : ) Jeg skal snart op i SRP forsvaret, og i den forbindelse skal jeg komme ind på de metoder jeg har gjort brug af. Jeg har skrevet i fysik og historie, men har ikke noget forsøg med i min SRP, derfor er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg kan argumentere for at den naturvidenskabelige metode er en del af min opgave. Jeg skriver om dampmaskinen, og har en redegørelse for de fysiske principper bag dampmaskinen, termodynamik, carnot-cyklus mm og en udledning af nyttevirkningen for en dampmaskine med i opgave. Men ved ikke hvordan jeg skal knytte “metode” begreber ind.

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. maj 2025 af Christianfslag

Hvorfor i alverden har du ikke lavet et forsøg, hvor du målte nyttevirkning med en dampmaskine?

Svar #2
28. maj 2025 af Bobo236

Ja fordi jeg har også 2000+ kroner liggende som jeg kan bruge på en legetøjs dampmaskine.

Brugbart svar (0)

Svar #3
31. maj 2025 af Christianfslag

Hvis du ikke har brugt den naturvidenskabelige metode, kan du naturligvis ikke inddrage denne i forsvaret af din SRP. Jeg ville i stedet kigge på brugen af anden naturvidenskabelig metodik, herunder observationer, kvantitative/kvalitative målinger, analyser, induktion og deduktion, samt abduktiv metode.

Skriv et svar til: SRP - Forsvar

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.