International økonomi

Konkurrenceevnen - Danish Crown

15. april 2013 af Emmamjj (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej derude :-)

Er der en som har et bud på dette, jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gribe denne opgave an.. 

 

• Analysere hvordan den nuværende danske konkurrenceevne påvirker Danish Crown og komme ind på, hvordan Danish Crown selv søger at øge sin konkurrencekraft. I skal her særligt lægge vægt på:
o Virksomhedens værdikæde og omkostningsstruktur
o Virksomhedens brug af danske værdier og symboler i deres kommunikation med omverdenen
o Vurdere svinekødsbranchens muligheder for at bidrage til en markedsføring af Danmark 

Tak på forhånd.

 

Jeg har indtil videre bare skrevet:

Danmarks konkurrenceevne er tæt integreret med omverden – det gælder det finansielle- og realøkonomiske plan. Summen af Danmarks im – og eksport er på niveau med det samlede bruttonationalprodukt (BNP) som omtrent hver fjerde job er direkte eller indirekte afhængige af eksporten. Danmarks eksport af varer og tjenester, opgjort i mængder, er fordoblet siden 1995, mens det samlede importmarked er faldet. Her i Danmark har vi høje lønninger, og lav produktivitet i forhold til udlandet, som derved svækker vores forbedring af konkurrenceevnen – så hvis Danmark skal være et mere konkurrencedygtigt land, skal lønningerne sænkes, produktivitets skal stige, og valutaen skal svækkes (formindskes) – ved dette ting, øger vi vores konkurrenceevne og ikke mindst vores priskonkurrenceevne, her i DK.
Danish Crown medvirker en stor påvirkning i Danmarks konkurrenceevne, idet at de har et stort eksportmarked fra Danmark af – de udgør 4,2% af Danmarks samlede eksport til udlandet, hvilket har stor betydning for den danske konkurrenceevne, og Danmarks bruttonationalprodukt (BNP).

Danish Crown forsøger at øge deres konkurrencekraft, ved at b.la. gennemføre en ny plan, ved at indgå en aftale, om fælles ejerskab af Hatting-KS (køber 60% af aktiverne i Hatting-KS) – dette nye ejerskab, er en stor styrke for Hatting-KS. Dette har til formål, at kunne udvikle, gennem dette samarbejde – en del af forretningen, for at kunne nå ud til endnu flere landmænd.
Danish Crown gør brug af danske værdier og symboler, ved at b.la. at sælge fra den danske krones valuta af – en stor del af produktionen bliver produceret i Danmark, 84%.
Danish Crown gør sit bedste for, at vise at de gerne lader sig kommunikere med omvernden, ifølge deres hjemmeside, (som blev kåret til den bedste hjemmeside i 2012) fremviser Danish Crown, nærvær og tillid.
1. Det hedder ”Danish Crown”  - ”dansk krone”
2. Svin er dansk
3. De opgør deres priser i danske kroner


Skriv et svar til: Konkurrenceevnen - Danish Crown

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.