Historie
Eksamen
Jeg er lidt i tvivl om historie eksamen efter den nye reform. Hvad er det helt præcist de gerne vil have, at vi skal gøre i forhold til på den gammeldags måde?
Svar #1
22. juni 2008 af ABreine (Slettet)
Svar #2
22. juni 2008 af Linneh (Slettet)
Svar #4
22. juni 2008 af niels66 (Slettet)
Og husk at perspektivere din problemstilling diakront og synkront.
Det er meget, meget vigtigt
Svar #6
23. juni 2008 af brumlebi (Slettet)
diakront = hvad der skete før og efter (evt. som årsag + resultat)
Svar #7
23. juni 2008 af Linneh (Slettet)
Svar #8
23. juni 2008 af Linneh (Slettet)
Svar #9
03. juni 2009 af NI3 (Slettet)
Skal man evt perspektivere til noget af det materiale man har læst i sammenhænge med undervisningen?
Og hvordan perspektiverer jeg synkront når alle mine kilder er nyere "videnskabelige" artikler?
For den sags skyld også diakont?
(har om dsd og pest, og nogle af artiklerne peger mod at pest måske ikke var eneste sygdom)
Svar #10
06. juni 2010 af epicwin (Slettet)
Jeg skal op og trække emne imorgen kl 8.15
som jeg har forstået det, så skal man KUN interessere sig for kilderne? og LIDT baggrund.
Det lyder jo ikke særlig svært.. er i sikre på man ikke skal bruge nogen form for metoder? KUN KILDEKRITIK?
Svar #11
06. juni 2010 af Madsfibiger (Slettet)
Er du overhovedet sikker på at vi skal bruge kildekritik?
Svar #12
21. juni 2010 af trip fontaine (Slettet)
Kommunikationsmodel: Afsender - meddelelse - modtager
Hvilket formål har din kilde med at skrive det han gør?
Har din kilde en tendens? (ideologisk fx)
og ja selvfølgelig vær kildekritisk, handler historie om andet?
Skriv et svar til: Eksamen
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.