Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Strategisk analyse eller konkurrentanalyse, begge, eller?

09. december 2009 af CillehXD (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hey alle.

Studiretningsfag: Afsætning

2. fag: Virksomhedsøkonomi.

Område: Strategisk analyse - redegør for Pilgrim og dens konkurrenter

Problemformulering:

På baggrund af virksomheden regnskaber for 2006-2008 skal du analysere udviklingen i rentabilitet, indtjeningsevne og kapitaltilpasning. Du bør ligeledes foretage en sammenligning med en eller flere virksomheder i branchen.

Med udgangspunkt i overnævnte skal du lave en konkurentanalyse for virksomheden med henblik på at vælge en fremtidig væksstrategi for virksomheden

Endelig bedes du med udgangspunkt i overnævnte vudere fremtidig paramterindsats med fokus på promotionsparamteren.

Skal jeg foretage en fuld strategisk analyse? Mener at en fuld strategisk analyse + regnskabsanalyse kræver meget mere plads!

I en strategisk analyse starter man ud med følgende.

1: Markedsføringskoncept - begreber

2: Strategisk platform - værdikæde, supply chain(forsyningskæden), e-handel, idé(mission), PLC, porteføljeanalyse, swot analyse og tows matrix

3: Overordnede strategi: Væksstrateg og konkurrence strategi

4: Internationalisering og globalisering: Globalisering.

så kommer der nogle andre ting og så

7: Parametermix

8: Markedsføringsplan.

Skal jeg have værdikæde, supply chain, e-handel osv. med? Jeg mener ikke det er relevant for min problemformulering?


Brugbart svar (1)

Svar #1
11. december 2009 af spanks (Slettet)

Spørg da din vejleder om det, det er lovligt at kontakte dem under opgaveskrivningen.


Svar #2
12. december 2009 af CillehXD (Slettet)

Ja.. men han vil ikke svarer på det.


Skriv et svar til: Strategisk analyse eller konkurrentanalyse, begge, eller?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.