Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19981 til 20000 af 40954
  • SYNSVINKEL! HASTER

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med min dansk eksamen i min analyse skal jeg skrive synsvinklen på mit maleri som er "ophelia" -John Millais. Hvordan finder man synsvinklen på et kunstmaleri??
  • Genretræk i reportage

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg er i gang med at skrive en reportage i Dansk. Jeg vil derfor bare lige høre nogle af jer om, hvad der bliver lagt mest vægt på inden for reportagegenren?
  • trivialnavne

    Forumindlæg
    Hej .. Har fået det kemi digt hvor jeg skal oversætte til normalt dansk ;) Men jeg mangler lige et par trivialnavne på et par stykker : Al3O3 Na3SbS4 * 9H2O NaOH
  • Afslutning af novelle

    Forumindlæg
    Jeg skriver en kriminovelle i dansk stil, og synes at det er kedeligt bare at få hovedpersonen til at dø i slutningen. Er der nogen der har et godt råd til hvordan man kan afslutte den? :)
  • Forskellen?

    Forumindlæg
    Hej.. For at kunne løse en opgave i engelsk, har jeg brug for en defination af disse tre genre: "essay", documentary" og "short story". En der kan hjælp mig med det? Bare kom med det på dansk.
  • et ord..

    Forumindlæg
    Hej,. Er der nogen som kan hjælpe mig med et ord? Jeg kan ikke finde "genopleve" i dansk-engelsk ordbogen. Findes der overhovedet et ord for det på engelsk? F.eks: Hun genoplevede ungdommen..
  • Resume af "How to kill a mokingbird"

    Forumindlæg
    Hey.. Er der nogen der ved hvor jeg kan find resumer enten på dansk eller engelsk af bogen "how to kill a mokingbird".. Det ville være en kæmpe hjælp da jeg snart skal til eksamen..
  • DIO problemformulering

    Forumindlæg
    Halløjsa! Sidder og fumler med emner og problemformulering i dansk og samtidshistorie, og kunne derved godt bruge noget inspiration til emner/problemformulering. Håber I har noget at byde ind med. Mvh
  • Eksamen!

    Forumindlæg
    Hej :-) Min dansk eksamen foregår sådan at jeg skal vælge en roman, novelle- eller digtsamling (dansk litteratur eller udlandsk oversat til dansk, efter 1945), som skal være et skønlitterært, fiktivt værk af en vis litterær lødighed. Derefter skal jeg tage notater til og analyserer. Så til prøven...
  • Ding Dong klokkeværket spiller

    Forumindlæg
    Eller lidt om vulgaritet. Det hædrekronet firma, DONG Enengy, som alle dansker har en andel i har det lidt svært på det udenlandske marked. En af grundene er måske at dong på vulgær engelsk slang betyder pik. (Rend Berlinske kronikker igennem for det sidste års tid for bekræftelse). Og så meget ...
  • fra datid til nutid

    Forumindlæg
    hejsa, sidder og er ved at lave en dansk opgave hvor jeg skal skrive fra datid til nutid. " forleden aften sad jeg og så tv" hvordan skriver jeg den til nutid? :)
  • Søge optagelse på universitet i Norge.

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvad en norsk poenggrense på f.eks. 44.8 svarer til i danmark. Eller generelt kan forklare hvordan man omregner sit danske eksamensgennemsnit til norske poeng? På forhånd tak! :)
  • HJææææææææææææææææælp

    Forumindlæg
    Please er der nogen der har et svar på dette : FS10 folkeskolens 10 klasses-prøve , dansk, marematik, engelsk, tysk .. ?? hvad er det jeg kan skrive om til miin terminsprøve !!!!
  • oversættelse af en enkelt sætning.

    Forumindlæg
    jeg har problemer med oversættelse af f'ølgende sætning som skal oversættes fra dansk vil fransk: Hvis nogen ser en desertør må man slå dem ihjel. håber nogen kan hjælpe..
  • Skabelon

    Forumindlæg
    Jeg leder efter en skabelon man kan tegne og vise noget ud fra. Ligesom man i dansk kan tegne to cirkler og anylesere en novelle. Så leder ejg efter en skabelon til samfundsfag
  • beamer-pakken

    Forumindlæg
    Kan man godt inkludere pakkerne: \usepackage[latin1]{inputenc} \usepackage[danish]{babel} \usepackage[T1]{fontenc} og der ved kunne skrive danske tegn? og hvad med pakken? \usepackage{amsmath,amssymb}
  • Lola Lago- lejos de casa

    Forumindlæg
    hej er der nogen der har læst bogen ovenover? for har brug for en opsummering af handlingen i kapitel 2 på dansk, da jeg fatter intet og skal skrive en på spansk :S håber i kan hjælpe...
  • Ligheder mellem det parlamentariske og et præsidentielt system

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg har lidt problemer med at fortælle om ligheder mellem det amerikanske og de danske system? (inden for fx politik?) Jeg har fundet en masse forskelle. Men hvad er der egentlig af ligheder? mvh.
  • Talesproget.?

    Forumindlæg
    Jeg har fået at vide af min Dansk lære at jeg skal lære og bruge talesproget så jeg kan komme med flere uddybende og spændende spørgsmål, men hvordan skal jeg gøre det???
  • Udsagnsled og grundled.

    Forumindlæg
    Hej med jer. Jeg har virkelig brug for hjælp til en dansk opgave. Jeg skal finde udsagnled og grund i denne sætning: Den 9. april 1940 er en trist dag i Danmarks historie. Jeg har i kan hjælpe mig.

Forrige 996 997 998 999 1000 Næste