Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 19981 til 20000 af 46442
-
Kortfilm - valgaften
ForumindlægHej, jeg skal aflevere min synopse i mundtlig dansk i morgen, jeg har trukket kortfilm, og har valg filmen valgaften. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvilken del af filmen jeg vil bruge som angivelse af oplæsningsafsnit, nogen som har en ide?? håber i kan hjælpe. -
nogen som pleaseee ved hvordan jeg beregner det her? - vektorer!!!
ForumindlægI et koordinatsystem er givet to punkter A(20,5)og B (5,10) samt en vektor a ?=(-1over2) Bestem arealet af parallelogrammet udspændt af (AB) ? og a ? Bestem koordinatsættet til projektionen af (AB) ? på a ? -
Udtrykkelse af x ved y på CAS
ForumindlægHej, kan man lave en optimeringsopgave på CAS. Altså, når man skal udtrykke x ved y? Jeg har problemer med det i hånd, så hvis man kunne med CAS-lommeregneren ville det være perfekt. -
Gælder vægtningen?
ForumindlægHej alle Jeg står i den uheldige situation at jeg er kommet op i mundtlig matematik... Det er bestemt ikke lige det som jeg ville op i hvis jeg selv kunne bestemme, men sådan er livet nu engang. Mit spørgsmål er så om hvad for en karakter som jeg minimum skal have for at bestå selve fag... -
reduktion
Forumindlæghvordan løser man dette reduktionsstykke 4(3a-5b)-5(2a+2b) -
Jeg tænkte på om nogen kunne rette mit Essay, hurtigst muligst det skal aflevers imorgen.
Forumindlæg<span style="font-size:28.0pt;line-height:115%;font-family:"Arial","sans-serif"; mso-ascii-theme-font:minor-bidi;mso-hansi-theme-font:minor-bidi;mso-bidi-font-family: Arial;mso-bidi-theme-font:minor-bidi">2. Er høflighed en by i Rusland<span style="fon... -
Brintatomet
ForumindlægHvordan definerer man "brintatomet"`? -
Hvor mange fag må man dumpe i gymnasiet?
ForumindlægHej Alle. Går rundt med en sjov tanke, hvor mange fag må man egentlig dumpe i gymnasiet?? Vil gerne vide det, for tror ikke jeg består fysik og matematik, som jeg har begge to på c niveau:) -
Hjælp med anvendelse af formel
ForumindlægFiguren viser en modeltegning af en drage. To drenge befinder sig 60m fra hinanden i punkterne A og B på jorden. Den ene dreng holder dragen i en snor, der går fra punktet A til punktet C på dragen. Det oplyses, at Vinkel A = 38 grader og Vinkel B = 57 grader a) Bestem Vinkel C og længden a... -
SRP - WHAT??
ForumindlægHej guys, sad bare lige lidt og undrede mig over SRP. Da det står for Studieretnings projekt er det så en skriftlig aflevering og en mundtlig fremlæggelse? -
essay, en hurtig en(:
Forumindlæghej(: - må man godt sætte billeder ind i et essay? eller er det en god idé at lade være? -
Rødder
ForumindlægBeregn rødderne for følgende andengradspolynomier uden brug af ligningsløser eller grafer f(x) = 3 (x-2)(x+7) g(x)= 2x2-10x+8 -
Engelsk?
ForumindlægHejsa jeg skal op i mundtlig engelsk her den 21 juni. Må man gerne medbringe sine notater, til selve prøven? :) Håber i kan hjælpe :) -
AT 2011
ForumindlægHej :D Er der nogen der har fundet et godt emne til AT? Ved virkelig ikke hvad jeg skal havde om.. -
Engelsk (rette)
ForumindlægEr der en, der har mulighed for at rette min engelsk essay i tidsrummet mellem 12.30-13 i morgen? Personen skal kunne nå at have rettet den inden klokken 14 :). Skriv til mig, hvis du er villig til at hjælpe -
skriftligt optagelsesprøve
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan skriftligt optagelsesprøve foregår ? hvordan er det ? -
Optagelsesprøve sproglige linje.
ForumindlægHej Jeg skal til optagelsesprøve og har valgt en sproglige linje. lægger de så ikke vægt på at jeg god til engelsk og tysk ? Og i mundtlig matematik skal man så fortælle hvad man har haft om i 9klasse, på en tavle, Kan det virkelig tag 20 minutter at fortælle om matematik -
DNA restriktionsenzym
ForumindlægHej, Er der nogen der kan forklare hvordan, i restrikstionsenzym 2, at der kan forekomme basepar med AA og TT? Adenin kan da ikke parres med sig selv? Kan nogen hjælpe med at forklare denne figur? :-) På forhånd tak! -
Eng mdt
ForumindlægHejsa! Her på fredag skal jeg op i mundtlig engelsk (årsprøve). Men har et meget vigtigt problem, jeg læser langsomt (og især når det på engelsk), og kan risikere at få en tekst på 4 sider, som jeg så har 40 mn at forberede. Jeg har prøvet at læse 3 sider og det tager 34 min. jeg kan lide ... -
Sorry for the Loss
ForumindlægHej Er der nogen herinde, der har været op til skriftlig engelsk på a-niveau, som kan huske opgaveformuleringen til teksten "Sorry for the Loss" - skrevet af Bridget Keehan. Hvilke 2 punkter var det, man bl.a. skulle fokusere på? Tak på forhånd
