Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2281 til 2300 af 3925
-
Det virker ligetil?
ForumindlægNu har jeg læst at næsten alle her har fået 10 i old! er det virkelig så nemt at gå til old? Jeg ligger selv på omkring 9 (det er hvad jeg harr fået i standpunkt og årskarakter + 2 ud af 3 prøver. I den 3 prøve fik jeg 10) -
hvad gør man i eksamens situationen?
ForumindlægSpørgsmål.. Hey Tjina. (eller andre med evt. viden ang. mit spørgsmål) I religion, når man f.eks. som dig, trækker Lukas evangeliet kap. 13, så er det jo en ukendt tekst, ikke sandt? Hvad skal man så snakke om? Gennemgå teksten og forklare hvad der sker, eller snakke mere perspektiverende om kris... -
Digt af Tom Kristensen "til min ven"
ForumindlægEr ikke ret god til digte. Forstår digtet generelt, men de små vigtige guldkorn kan jeg ikke tyde.Jeg tænke på om der var, nogen der kunne hjælpe mig. -
Digt analyse
ForumindlægHejsaJeg skal lave et digt analyse af Christian Bundegaard- Sentimental Journey. Jeg er bare ikke helt sikker på hvad for nogle punkter der er vigtige i et digtanalyse? -
Nogen der kunne hjælpe med at finde budskabet i dette digt?
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker :) Har fået et digt for i dansk som jeg har haft en smule problemer med at analysere, er ellers kommet frem til at budskabet er, at vi skal have mere focus på flygtninge, og stoppe med at se dem som noget fremmed og farligt, men medmennesker, er det rigtigt? og kun... -
SSO - Computergrafik
ForumindlægHej\n\nJeg skal skrive SSO i matematik, med matematikken bag ved computergrafik som hovedemne. Nu er det jo så bare at jeg skal til at indkredse dette, nogen der kender nogle sider hvor jeg kan læse lidt mere om det? eller har nogle forslag? -
3 års opgave, hjælp!
Forumindlæghejsa!\n\njeg vil lige høre om der er nogen af jer derude der har en 3. års opgave liggende.. \n(jeg er ikke ude på at kopiere noget, men mangler inspiration til opsætning)\n\njeg er lige gået i gang med min 3 års opgave og jeg er bare gået i gang med at skrive i en tilfældig rækkefølge, har inge... -
debat om tøj og stil
ForumindlægHEJ ALLE jeg skal skrive en dansk stil. Det skal forestille et debatindlæg til en avis, om unge og deres påklædning. jeg har fundet nogle emner jeg vil skrive om - f.eks. hvorfor unge i dag har så travlt med at blive voksne og hvad stil er?? men har i nogle andre gode ideer til nogle emner?? hå... -
Smitteveje HIV
ForumindlægSå fik vi udleveret SSO, men er ikke HELT enig med min lærer.Anden del af opgaven lyder som følgende:Gør rede for hvilke smitteveje der findes for HIV, idet du vurderer vigtigheden af den enkelte smittekilde.Hmmm, hvad bør jeg så komme ind på her? -
Rettelse af litterær artikel?? :)
ForumindlægHej alle! Har lavet en litterær artikel og ville høre om der ikke var nogen der ville kigge den igennem for mig? Jeg ved ikke helt hvad sådan en skal indeholde, men har gjort mit bedste! Den er kun på næsten 2 sider så den er ikke særlig lang :) /Sandrax -
Længde af en litterær artikel.
ForumindlægHej.. Jeg sidder og skriver en litterær artikkel om novellen "søndag" and Camilla Christensen.. Jeg kom i den forbindelse til at tænke på hvor lang den skal være?? Nogen der har et godt bud? -
søger råd til skriftlig dansk eksame
ForumindlægHeej , jeg skal op til skriftlig dansk eksame- ligesom mange andre herinde formoder jeg !! :) Jeg er dog kommet i tvivl om en helt banalt ting og søger en der evt. har en oversigt over hvike elementer fra undervisningen man kan inddrage i stile. Et eksempel til nyere tekster er self at kan man i... -
Forberedelses metoder!
ForumindlægHej Jeg er som mange andre i gang med eksamenerne og jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i forberede jer til jeres mundtlige eksamener… -
AT i engelsk og biologi
ForumindlægJeg sidder og skal til eksamen i AT på torsdag, og er i fuld gang med at forbedre. Det går egentligt fint nok, men er gået i stå ved metodeafsnittet (som så mange andre).. I min engelskdel har jeg taget udgangspunkt i sangen "The End" skrevet af The Doors, hvor jeg har analyseret og fo... -
Eksamen, hvad skal jeg gøre?
ForumindlægHey allesammen.. Jeg skal til eksamen i old og er, ja undskyld, mildest talt ved at skide i bukserne:-/Vores lærer har ikke altid været lige heldig så er meget i tvivl om hvordan eksamen foregår især fordi jeg overhovedet ikke føler der er nok at snakke om!!Har man nok at sige, er det meget væse... -
tysk c-niveau
ForumindlægHej! Nogle der har nogle gode råd til tysk på c-niveau.. mundtligt.. mht. gode sætninger man kan starte med i sin præsentation og under fremlæggelsen? -
AT-årsprøve . hjælp
Forumindlæghej alle. er der nogen der ved om man til at- mundtlig eksamen skal fremlægge hvad der står i ens synopsis og noget udenfor synopsis ? eller om man kun skal fortælle noget der ikke står i synopsis ? jeg har brug for hjælp hurtigst muligt :/ tak for jeres hjælp -
filosofieksamen
Forumindlæghej...Er der en som kan foreklare mig hvordan en filosofieksamen i gymnasiet helt præcist foregår. Jeg forstår ikke helt hvad spørgsmålene kunne være nu når det er kendt tekst vi skal op i. -
Hvad er forskellen........?
ForumindlægJeg skal til dansk-eksamen mundt. (FSA) i morgen så jeg sidder og kigger på studieportalens analysemodeller og kan lige finde ud af hvad forskellen på et kunsteventyr og et folkeeventyr er...?Vil også meget gerne have nogle råd om hvordan jeg skal gøre i morgen.. Læste et sted at hvis man trak en... -
Mdt. Dansk
ForumindlægHej venner, jeg skal op i dansk i morgen. Min lærer har sagt at man skal huske at lave en disposition.. hvad vil det sige???og en ting mere er det vigtigt at fortælle om pensumet..????? Det er vel ikke det vigtigste, det vigtigste er jo, det man kommer op i , eller det man trækker.. rigtigt???på ...
