Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 2301 til 2320 af 154032
-
Hjælp til større skriftlig opgave!
ForumindlægJeg vil gerne høre fra folk, der har gennemgået eller har stor viden om - eller endnu bedre: har skrevet større skriftlig opgave om tsarstyret i Rusland og den russiske revolution, da jeg selv har valgt at skrive større skriftlig opgave om den russiske revolution med fokus på tsarstyrets endeligt. -
bio-opgave om osmose stx a-niveau
Forumindlæghejsa.. jeg har en aflevering til næste uge om osmose i en mælkebøtte.. det er den første opgave i et eksamenshæfte (studentereksamen, vejledende opgavesæt 2, a-niveau, maj 2006). Er ikke særlig god til biologi, så ville lige høre om der var andre der har haft denne opgave, der kunne komme med li... -
hjælp til emne + problemstilling i Eø og Biologi
ForumindlægHej derude, jeg ville høre om i havde nogle gode emner man kunne bruge til sin srp i erhvervsøkonomi og biologi og evt. en problemstilling der ville være en god sammenhæng til emnet. -
Skriftlige eksamen - nogen der har været oppe?
ForumindlægEr der nogen der har været op til eksamen i skriftlig spansk endnu? Hvis ja, hvad handlede emne(t) om? -
Teori i biologi - hjælp
ForumindlægHej! Jeg skal op i AT-eksamen på mandag, men har ikke helt styr på, hvilken teori jeg har brugt i biologi? Jeg har skrevet om ørets opbygning og funktion og har et forsøg/eksperiment med om hvordan døve kan få hørelsen igen - hvilken teori kan knyttes til det? -
Matematisk biologi
ForumindlægHej Er der nogen herinde som kan hjælpe med matematisk biologi emner som; enzymkinetik, euler, differentialligninger, koblede systemer mv. Jeg kan give flere detaljer. Du er velkommen til at sende mig en pb hvis du er interesseret i at hjælpe. Mange tak på forhånd! -
Biologi - saprobietal
ForumindlægHej :) jeg sidder lige midt i en 24-timers forberedelse i biologi og har om økosystemet - men er kommet i tvivl om saprobietals-skalaen går fra 1-4 eller fra 1-7 og det er ikke rigtig omtalt i mine bøger... - håber der er nogen der kan hjælpe? :) -
Biologi eksamen
ForumindlægHej, jeg skal snart op til biologi eksamen, og jeg har brug for hjælp til et spørgsmål :) Emnet er Vandmiljøet og forureningstyper. Spørgsmålet er: Beskriv hvordan en sø påvirkes af tilførelsen af store mængder plantenæringsioner. Inddrag både biotiske og abiotiske faktorer. Tak på forhånd. -
Metode i biologi
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRP og er ikke helt sikker på hvilke metoder det er jeg bruger.. Jeg skriver om genterapi og immundeffekt, og i biologi beskriver jeg først genterapi, så scid, og bruger krydsningsskemaer og stamtræ til at finde ud af sandsynligheden for at blive syg. Er det bare m... -
Biologi rapport
ForumindlægHej! Jeg skal lave en biologi rapport. Skal skrive om arkæer og eubakterier. Hvor jeg skal beskrive deres udvikling via de her fem nøglebegreber: Mutation, variation, isolation, naturlig udvælgelse/konkurrence og tilpasning. Er der nogle der kan jeg hjælpe mig? :) -
Samfundsfag/biologi
ForumindlægHejsa! Jeg skal skrive om kræft i Samfundsfag og biologi, men har haft problemer med at finde relevant materiale til samfundsfagsdelen. Er der en der har et forslag hvad jeg skal søge efter helt konkret, eller måske en der har skrevet om det? Mvh Morten -
Biologi hjælp søges
ForumindlægHej jeg søger en privat lektiehjælp idag, hvis der er en god til biologi faget som har erfaren med at hjælpe andre så er det dig jeg søger... en time eller to timer...du får penge får det...Håber hører fra en. -
hjælp med en biologi-opgave.
ForumindlægJeg skal lave en biologi rapport, men er gået lidt i stå! - beskriv en svamps livscyklus og hvilke forhold skal der være opfyldt før svampen trives optimalt? - hvad vil I gøre for at opfylde svampens behov? Er der nogen som vil hjælpe? -
Gen Biologi
ForumindlægHey Hey sidder fast i en biologi rapport, da jeg er blevet itvivl om følgende: Forklar, hvordan genmodificeret forkølelsesvirus overfører normale gener til slimhindecellerne. Håber der en som kan give en ledetråd eller to -
Biologi og samfundsfag
ForumindlægJeg er igang med at skrive en AT med Biologi og Samfundsfag og jeg er i tvivl om metode afsnittet. Er der en der kan foreklare mig den "naturvidenskabelige- og samfundsfaglige metode" samt overordnet hvad "metode" er? Mange tak på forhånd! -
dansk skriftlig fremstilling (tersminsprøve)
ForumindlægHey alle sammen Imorgen skal jeg op i dansk skriftlig fremstilling (tersminsprøve) og er usikker på om jeg er helt med på den rette sporg omkring dette emne. Så jeg ville være rigtig taknemlig hvis nogle her inde fra ville give mig nogle tip eller en hjemme side hvor man kunne evt træne sig og væ... -
Vil en skriftlig fraværsadvarsel stå på eksamensbeviset?
ForumindlægHej studieportalen Jeg er begyndt at blive lidt bange for, at jeg får en advarsel for mit skriftlige fravær (det ligger på 10%. Mangler 7 elevtimer), og derfor vil jeg høre om sådan en advarsel vil fremgå på mit eksamensbevis, når jeg får det til sommer. Jeg kan se, at der er et felt på eksamensb... -
GSK mat A sommerkursus - erfaringer?
ForumindlægHej ! Jeg er i den situation, at jeg tænker på at supplere mit Mat B til Mat A på et turboforløb på GSK henover sommerferien. Netop som jeg var sikker på, at jeg skulle søge ind på Psykologi (som kun kræver mat B) er jeg blevet draget længere mod Medicin (som kræver Mat A)... Jeg er utroligt int... -
Biologi teori/ metode
ForumindlægHej Jeg sidder her og skal lave min AT fremlæggelse til årsprøven, og pludselig går det op for mig, at jeg ikke er helt sikker på, hvad biologi teori / biologi metoden er? Hvordan belyser man en problemstilling vja biologi teori? Hilsen Lin -
Hvem bedømmer skriftlige eksamensbesvarelser?
ForumindlægEr det både lærer og censor, der bedømmer ens besvarelse ved skriftlige eksamener? Eller er det kun censor?
